آمریکا فقط به تروریست های "میانه رو" سلاح می دهد!

آمریکا فقط به تروریست های
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 15:29

العالم - وزرای خارجه آمریکا و عربستان بر لزوم مسلح کردن مخالفان سوری تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان كري وزير خارجه آمريكا روز دوشنبه در كنفرانس خبري مشترک با سعود الفيصل همتاي عربستاني خود در ریاض، تصريح كرد که نیاز است تا برای اطمینان از این که سلاح به دست "مخالفان میانه روی" سوری برسد، تضمین هایی دریافت کرد.

با این که مخالفان سوری انواع و اقسام سلاح های ساخت آمریکا و دیگر کشورها را از منابع مختلف مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت می کردند، آمریکا تا کنون تاکید داشت که تنها کمک های "غیر کشنده" به مخالفان سوری ارائه می دهند؛ البته پیش از این آمریکایی ها تحت نام کمک های غیر نظامی به مخالفان زره پوش، جلیقه ضد گلوله و تجهیزات ارتباطی می دانند.

اما اکنون آمریکایی ها اذعان دارند که می خواهند "مخالفان میانه رو" را مسلح کنند.

جان کری افزود: به اعمال فشار علیه بشار اسد ادامه خواهيم داد و همچنان از مخالفان حمایت می کنیم.

از سوي ديگر سعود الفيصل وزیر خارجه "مادام العمر" عربستان نیز گفت: خواستار تحريم ارسال سلاح برای نظام سوريه هستيم و كشتار باید در سوریه متوقف شود.

خواسته فیصل در حالی مطرح می شود که عربستان سعودی به همراه قطر و ترکیه با حمایت های مالی و تسلیحاتی از مخالفان سوری، نقش بسزایی در کشتار مردم بی گناه به دست عناصر تروریستی از جمله جبهه النصره دارند.

وزیر خارجه رژیم آل سعود افزود: اسد تسلط خود بر سوريه را از دست داده است وما نمی توانیم تنها به كمك هاي پزشكي و غذايي اکتفا کنیم.

جان كري در بخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره موضوع هسته ای ايران گفت: رياض و واشنگتن راه حل ديپلماتيك را براي پرونده هسته اي ايران ترجيح مي دهند.

در حالی که کری خود را به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای متعهد نشان می داد، فیصل خواستار حل و فصل ریشه ای برنامه هسته ای ایران شد و گفت: تنها مهار ایران کافی نیست و ایرانی ها مسئله هيچ جديتي در مذاكرات هسته اي  نشان نداده اند.

پربیننده ترین خبرها