بازگشایی پرونده یک جنایت سعودی ها در یمن

بازگشایی پرونده یک جنایت سعودی ها در یمن
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 22:30

رازح(العالم)- مردم یمن مرگ 600 هموطن خود را در جریان حملات هوایی چند سال قبل هواپیماهای رژیم عربستان سعودی به یک شهر مرزی هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم حملات هوايي عربستان به شهر مرزي" رازح" از توابع استان صعده يمن در جنگ ششم ریاض عليه حوثي ها كه 600 كشته و ده ها زخمي و حجم وسيعي از ويراني به جا گذاشت، جنايت هولناك فراموش نشدني است كه همچنان جامعه جهاني و مدعيان حقوق بشر در قبال آن سكوت كرده اند.

خاندان آل ابوطالب متشكل از چهار خانواده در اين جنايت ددمنشانه به شدت خسارت ديد و 36 تن از اعضاي خود را یکجا از دست داد و اکنون آن خاندان فقط یک عضو باقی مانده دارد.

نزاع يمن كه از آن با عنوان جنگ ششم صعده يا عمليات زمين سوخته ياد مي‌شود، به درگيري‌هاي حكومت مركزي يمن با مبارزان حوثي، القاعده و جدايي‌طلبان جنوب اين كشور و مداخله برخي كشورهاي خارجي از جمله عربستان اشاره دارد كه از ۱۱ اوت ۲۰۰۹ آغاز و در ۱۲ فوريه ۲۰۱۰ با فرونشستن ناآرامي‌ها و تمايل دوطرف براي مذاكره پايان يافت.

"عبدالعزيز ابوطالب" تنها نجات يافته خاندان ابوطالب در گفت وگو با العالم، حمله هوايي عربستان به شهر مرزي رازح در يمن را فاجعه اي هولناك عليه ساكنان اين منطقه توصيف كرد و گفت: تنها در يك حمله هوايي عربستان 36 نفر در آن واحد از اين خاندان قرباني شدند.

فيصل جابر برادر محمد جابر از بزرگان منطقه رازح كه منزلش در اين جنايت هدف حمله موشكي قرار گرفت، در مصاحبه با العالم خاطرنشان كرد: وقتي منزل برادرش هدف قرار گرفت، نزديكان وهمسايگان به كمك آسيب ديدگان شتافتند؛ اما هواپيماهاي عربستان براي دومين بار به اين منزل حمله كردند كه در نتيجه آن 38 نفر شهيد و 35 نفر زخمي شدند.

حاج حسن مسفر از ديگر اهالي محل در گفت و گو با العالم،حكايت تلخ از دست دادن دختر 12 ساله خود را در اين جنايت بيان كرد و اظهارداشت: دخترم هنگام بمباران كنار در وردي منزل ايستاده بود كه جان خود را از دست داد و مادرم نيز دچار شكستگي جمجمه شد كه هنوز تحت درمان است.

اگر چه جنگ هاي ششگانه رژيم علي عبدالله صالح رييس جمهوری ديكتاتور و بركنار رفته يمن، و عربستان عليه حوثي ها پايان يافت؛ اما آثار ناگوار آن هنوز در شهرهاي مرزي يمن بويژه شهر رازح به وضوح مشهود است.

رازح از جمله شهرهايي است كه بارها هدف حمله هوايي جنگنده هاي عربستان قرار گرفت و حتي مدارس و مساجد آن نيزدر امان نماند.

اهالي اين مناطق كه اغلب شيعه هستند پس از انقلاب يمن و كنار رفتن عبدالله صالح هم از بي توجهي مسئولان به شدت رنج مي برند و دولت وفاق به رياست عبدربه منصور هادي، حتي ابتدايي ترين نيازهاي آنها را برآورده نمي كند.

دانش آموزان اين منطقه از سرماي سخت زمستان و گرماي طاقت فرساي تابستان درامان نيستند و شدت بي توجهي به ساكنان آن تاحدي است كه اهالي آن به يمني بودن خود ترديد دارند.

در حملات هولناك عربستان به ساكنان اين مناطق، حتي كودكان نيز از حق زندگي محروم شدند و كابوس اين جنايت ددمنشانه همچنان نجات يافتگان آن را رنج مي دهد.
MKH-4-14:57 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها