پیشروی ارتش سوریه در حمص و شورشیان در رقه

پیشروی ارتش سوریه در حمص و شورشیان در رقه
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 08:52

نبردها در سوریه در حالی وارد سومین سال خود می‌شود که درگیری‌های نظامی در این کشور شدت گرفته و شورشیان مسلح با حمایت‌های تسلیحاتی قطر، عربستان، ترکیه و چراغ سبز آمریکا و اروپا هر روز بر شدت حملات خود می‌افزایند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که شورشیان متحمل تلفات بسیار سنگینی در حوزه انسانی و تسلیحاتی می‌شوند، اما روند ارسال نیرو، سلاح و تجهیزات با نظارت مستقیم افسران ترک به آنها ادامه دارد و این گروه‌ها پس از ناکامی‌های بزرگ در مناطق اطراف دمشق، همه تمرکز خود را برای تصرف برخی شهرها و پادگان‌های دور دست ارتش صرف می‌کنند.
از سوریه گزارش می‌رسد، که ارتش سوریه با تشدید حملات خود در مناطق اطراف دمشق، علاوه بر منطقه الجوبر در شمال، برخی از محلات شهر داریا در جنوب را پایتخت از وجود شورشیان پاکسازی کرده و در تلاش است تا با تصرف محله الخالدیه در شهر حمص، به حضور شورشیان و تروریست‌های جبهه النصره در این منطقه پایان دهد.
شورشیان با صدور بیانیه‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی خواستار کمک فوری برای سقوط منطقه الخالدیه در حمص شده و اعلام کرده‌اند در صورتی که کمک‌های تسلیحاتی به آنها نرسد باید فاتحه "انقلاب" در شهر حمص را خواند، چرا که ضربات سختی به آنها وارد شده و از نظر تسلیحاتی به شدت در مضیقه هستند.
اما از سوی دیگر، شورشیان مسلح با تجمع نیروی گسترده، حمله سنگینی را به شهر صورت دادند که باعث شد تا بخش‌های بزرگی از این شهر به کنترل آنها در بیاید، در این حمله که گفته می‌شود از چند محور صورت گرفته، شورشیان وارد شهر شده‌اند، اما نیروهایی از ارتش سوریه همچنان در برابر آنها مقاومت می‌کنند.
هر چند گروه‌های مسلح از سقوط کامل شهر خبر داده‌اند، اما منابع خبری وابسته به مخالفان تاکید دارند که برخی از مناطق همچنان در دست نیروهای دولتی است و آنها هنوز موفق به پاکسازی کامل این شهر نشده‌اند، هر چند این احتمال وجود دارد که با رسیدن کمک‌های نظامی از طرف ارتش، ورق در این شهر نیز باز گردد.
منابع آگاه سوری اعلام کردند پس از آنکه حلقه محاصره شهر حلب در جنوب و برخی از مناطق شرقی، غربی و حتی شمالی در حال تکمیل شدن است، شورشیان مسلح برای به دست آوردن حداقلی از دستاوردهای نظامی به شهر الرقه حمله کرده‌اند تا شکست سنگین در دیگر مناطق این کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها