آمریکا در پس پرده انفجارهای تروریستی پاکستان

آمریکا در پس پرده انفجارهای تروریستی پاکستان
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:53

اسلام آباد(العالم)- کارشناس و تحلیلگر پاکستانی آمریکا را مسئول حملات تروریستی اخیر در کشورش دانست.

"نعمان یوسف" تحلیلگر سیاسی پاکستانی با متهم کردن واشنگتن به حمایت از خشونت در پاکستان گفت: معاهده تکمیل طرح خط لوله گاز پاکستان – ایران باعث خشم آمریکا شده است.
وی افزود: آغاز طرح احداث خط لوله گاز طبیعی به پاکستان که بر اساس توافق دو جانبه انجام شده موجب خشم ریچارد السون سفیر آمریکا در اسلام آباد شده و وی ادعا کرده که آمریکا به هر وسیله، مشکل انرژی پاکستان را حل می کند.

خبرنگار شبکه العالم از اسلام آباد گزارش داد؛ موسسات، مراکز دولتی، آموزشگاهها و بازارهای شهرهای استان "سند جنوبی" پاکستان امروز (سه شنبه) در اعتراض به انفجارهای 2 روز پیش این منطقه که 52 کشته و صدها زخمی به جا گذاشت، تعطیل بود.   
برخی طرفها در پاکستان با محکوم کردن انفجارهای تروریستی، دولت اسلام آباد را به اهمال در حمایت از مردم متهم کرده و خواستار تلاش بیشتر برای سرکوب افراد مسلح و کسانی شدند که در حال توطئه برای ناامن کردن پاکستان هستند.
"اصغر عسکری" دبیرکل شورای وحدت مسلمانان ایالت پنجاب در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اظهار بی اعتمادی نسبت به موسسات دولتی و پلیس این منطقه، گفت: از دولت پاکستان می خواهیم تا دستور پاکسازی مناطق مشکوک به حضور افراد مسلح توسط ارتش را صادر کند.

کارشناسان معتقدند که عملیات کراچی و دو عملیات علیه قبیله هزاره در شهر کویته پاکستان در دو ماه گذشته توسط عوامل بیگانه و طرفهایی انجام شده که می کوشند با شعله ورکردن آتش دشمنی بین سنی و شیعه، به پاکستان فشار آورند تا از سیاست نزدیک شدن روابط با جمهوری اسلامی ایران دست بردارد.   
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها