پژوهشگر فلسطینی تأکید کرد:

شباهت رژیم صهیونیستی با آپارتاید

شباهت رژیم صهیونیستی با آپارتاید
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 23:00

رام الله (العالم)- پژوهشگر مسایل رژیم صهیونیستی، اختصاص اتوبوس برای تردد فلسطینی ها داخل سرزمین های اشغالی را اقدامی نژادپرستانه مانند دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی دانست.

 "حلمی الاعرج" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رسانه های رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند هدف از این اقدام تامین امنیت شهرک نشینانی است که می ترسند در اتوبوس در کنار فلسطینی ها بنشینند؛ اما بهانه وزارت حمل ونقل و ارتباطات رژیم صهیونیستی، تسهیل انتقال کارگران فلسطینی برای کار به سرزمین های اشغالی است.   
الاعرج ادامه داد: این تبلیغات بی اساس است، چون رژیم صهیونیستی مانند رژیم سابق آفریقای جنوبی (آپارتاید)،  نژادپرست است.   
وی تصریح کرد: وقتی اشغالگران صهیونیست چنین تصمیم هایی را در سطوح امنیتی اتخاذ می کنند به طور حتم ابعاد و عکس العمل آن در سطوح سیاسی، قانونی و بین المللی را می دانند و به انتقادات جوامع بین المللی در این زمینه توجهی نمی کنند.

فلسطینی هایی که برای کار کردن از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی 1948 می روند، از امروز باید سوار اتوبوس های مخصوص خود می شدند. این اتوبوس ها در ایست های بازرسی مستقر شده است.

امروز ساعاتی پس از اعلام طرح نژادپرستانه رژیم صهیونیستی مبنی بر راه اندازی خطوط اتوبوسرانی ویژه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی، 2 اتوبوس به آتش کشیده شد.

جداسازی اتوبوس فلسطینی ها نقض قوانین بین المللی
از سوی دیگر بازپرس سابق دادگستری لبنان در زمینه حقوق بشر، اقدام نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در جداسازی اتوبوس فلسطینی ها از صهیونیست ها را نقض قانون بین المللی دانست و خواهان محاکمه رژیم صهیونیستی شد.
"حکمت البعینی" در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: اقدام رژیم صهیونیستی در جداسازی اتوبوس های فلسطینی ها با ساکنان سرزمین های اشغالی، نه تنها نقض اصول و قوانین بین المللی و بخصوص منشور سازمان ملل است بلکه خطری برای صلح و امنیت جهانی به شمار می آید.
وی با درخواست از سازمان ملل برای محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر این اقدام نژادپرستانه تاکید کرد: این پدیده تبعات تبعیض آمیز فراوانی خواهد داشت.
البعینی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر تسهیل عبور و مرور فلسطینی ها را فریبکاری دانست و گفت: این اقدام کاملا نژادپرستانه و سخیف است.
بازپرس سابق دادگستری لبنان خاطرنشان کرد: اتوبوس های مخصوص فلسطینیان برای کشتن و کوچاندن آنها در نظر گرفته شده و این تصمیم به منظور هدف قرار دادن اتوبوس حامل فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی است.
البعینی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و فشار آوردن به کارخانه های ساخت اتوبوس این رژیم شد و گفت: هرکسی که در این اقدام تبعیض آمیز شریک باشد باید مورد تحریم اقتصادی قرار گیرد.
وی همچنین با بیان این که صهیونیست ها نژادپرستی را در ارتباطات جهانی به صورت مدرن وارد کرده اند، خواستار ممانعت از شرکت رژیم صهیونیستی در کنفرانس های بین المللی در زمینه ارتباطات شد.
البعینی تاکید کرد: پذیرفته شدن فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو در سازمان ملل این امکان را به مردمش می دهد که در محافل بین المللی علیه این اقدام تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی شکایت کند.
3/5- tok 
Fz-05-18:13
 

پربیننده ترین خبرها