اخوان مصر در انتخابات انجمن دانشجوئی شکست خورد

اخوان مصر در انتخابات انجمن دانشجوئی شکست خورد
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 16:43

دانشجویان عضو اخوان المسلمین مصر در انتخابات انجمن‌های دانشجوئی اکثر دانشگاه‌های این کشور شکست خوردند در حالی که دانشجویان عضو این جماعت در چند سال گذشته در انتخابات انجمن‌های دانشجوئی همه دانشگاه‌ها پیروز می‌شدند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الشرق الاوسط، کارشناسان سیاسی معتقدند که شکست دانشجویان عضو اخوان‌المسلمین در انتخابات اکثر دانشگاه‌ها بیانگر کاهش محبوبیت این جریان سیاسی در مص است، همچنین طبق آخرین نظرسنجی؛ میزان رضایت مردم از عملکرد محمد مرسی رئیس جمهوری مصر نیز کاهش یافته است .
محمد مرسی هشت ماه پیش قدرت را به دست گرفت و تلاش کرد تا بیشتر پست‌های مهم را در این کشور در اختیار وابستگان به جریان متبوع خود قرار دهد.
براساس نتایج اولیه انتخابات انجمن‌های دانشجوئی دانشگاه‌های مصر؛ دانشجویان عضو اخوان المسلمین در برخی دانشگاه‌ها هیچ رأیی کسب نکرده‌اند .
دانشجویان مستقل دانشگاه عین الشمس در انتخابات انجمن دانشجوئی این دانشگاه گوی سبقت را از دانشجویان اخوانی ربودند. دانشجویان اخوانی دانشگاه طنطا 90 درصد آرا را از دست دادند و در انتخابات دانشگاه اسیوط نیز فقط 2 درصد آرا را به دست آوردند و دانشجویان مستقل و عضو گروه "جریان ملی" 73 درصد آراء را به دست آوردند .
دانشجویان اخوانی دانشگاه المنوفیه نیز فقط یک درصد آرا را به دست آوردند .
دانشجویان اخوانی دانشگاه بنها 4/4 درصد آرا و دانشجویان سلفی نیز 57/0 درصد آرا را  کسب کردند.
اعضای اخوان و سلفی ها در حالی در انتخابات دانشجویی حتی یک نفر را هم وارد انجمن های دانشجویی این کشور نکردند که نگرانی بسیاری در میان سران این جماعت در مورد احتمال از دست دادن انتخابات پارلمانی آینده وجود دارد و این مساله می تواند مشت نمونه خروار باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها