انتقاد یونیسف از رفتار صهیونیستها با کودکان فلسطینی

انتقاد یونیسف از رفتار صهیونیستها با کودکان فلسطینی
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 16:51

یونیسف در گزارشی 22 صفحه ای، رفتار رژیم صهیونیستی با نوجوانان فلسطینی در زندان را غیر انسانی و ظالمانه خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آژانس کودکان سازمان ملل در گزارشی 22 صفحه ای بدرفتاری با کودکان و نوجوانان فلسطینی در اسرائیل را سازمان یافته، گسترده و نهادینه شده عنوان کرد.

یونیسف اعلام کرد که اسرائیل تنها نقطه ای در جهان است که کودکان و نوجوانان را قبل از سن قانونی در دادگاه نظامی محاکمه کرده و با آنها ظالمانه و غیر انسانی برخورد می کند.

آژانس کودکان سازمان ملل به رژیم صهیونیستی برای تغییر رفتارش 38 مورد توصیه کرده است که در نوع خود بی سابقه و نشان از عمق فجایعی دارد که این رژیم نژادپرست مرتکب آنها می شود.

در دهه گذشته اسرائیل 7 هزار نوجوان بین 12 تا 17 ساله فلسطینی را بازداشت، بازجویی و محاکمه کرده که اکثر آنها پسر بوده اند؛ یعنی روزی دو نوجوان.

در حال حاضر 233 نوجوان فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر تحت بازداشت هستند که 31 تن آنها زیر 16 سال سن دارند.

 نیکولاس بیز مشاور منطقه ای یونیسف در امور حمایت از کودکان به خبرگزاری فرانس پرس گفت: در اسرائیل یک کودک یا نوجوان پس از بازداشت و پیش از محاکمه به صورت خودکار به زندان اعزام می شود.
بیشتر این بازداشت ها به دلیل سنگ پراکنی بوده است.

در سیستم قضایی اسرائیل حداکثر مجازات برای کودکان 12  تا 13 سال شش ماه است اما با افزایش سن یه مدت یک سال یعنی از 14 سالگی مجازات به شدت افزایش می یابد و در محدوده 10 تا 20 سال قرار می گیرد.

یونیسف اعلام کرد که در هیچ مورد، شواهدی وجود ندارد که در بازجویی از کودکان و نوجوانان فلسطینی متهم وکیل داشته یا یکی از اعضای خانواده اش وی را همراهی کرده باشد.

این سازمان افزود: در تمامی بازجویی ها از کودکان فلسطینی از تهدید و خشونت فیزیکی برای اعتراف گرفتن استفاده می شود.

همچنین مقامات اسرائیلی ها در زندان از فرم هایی نوشته شده به زبان عبری استفاده و متهمان را مجبور به امضای آن می کنند، در حالی که متهم چیزی از این فرم ها نمی دانند؛ از این رو تنها مدرک علیه این متهمان اعتراف خود آنها است، اعترافاتی که ارزش قانونی ندارند. 

پربیننده ترین خبرها