اخوان المسلمین: مردم پورت سعید اغتشاشگر هستند

اخوان المسلمین: مردم پورت سعید اغتشاشگر هستند
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 22:52

العالم - عضو ارشد اخوان المسلمین مصر، معترضان در پورت سعید را اغتشاشگر و عوامل رژیم سابق خواند.

" اسامه جادو" در گفت و گو با شبکه خبری العالم، ناآرامی ها در پورت سعید مصر را بسیار محدود و معترضان را اغتشاشگر و عامل رژیم حسنی مبارک دانست و گفت: این ناآرامی ها، نافرمانی مدنی نیست و معترضان ضد محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیستند، بلکه عده ای می خواهند چهره مرسی را تخریب کنند

عضو ارشد اخوان المسلمین مصر، با رد ناتوانی نظام مرسی در مدیریت بحران کنونی گفت: هنوز زود است که حکم به ناکامی یا موفقیت نظامی مرسی در مدیریت بحرانی کنونی داد؛ ادعای تشدید بحران اقتصادی و افزایش بی سابقه قیمت ها کالاها شایعه ای بیش نیست.

ادعای این عضو جماعت اخوان در حالی است که آنها بارها درخواست کمک از بانک جهانی را مطرح کرده و اعلام کرده اند که از نظر اقتصادی به فلاکت افتاده اند.

وی در ادامه دفاع خود از جماعت اخوان مدعی شد: آنچه در شهر پورت سعید اتفاق می افتد، ضدیت با نظام مرسی نیست، مشکل واقعی پورت سعید از زمان سوء قصد به جان حسنی مبارک در این شهر آغاز شد و ساکنین این شهر از آن زمان تا سرنگونی رژیم سابق به علت این سوء قصد تحت فشارها و محدودیت ها بودند!!

جادو گفت: در حال حاضر برخی افسران امنیتی سابق ناآرامی های پورت سعید را هدایت می کنند.

عضو ارشد اخوان المسلمین ادامه داد: برخی گروه های سیاسی همچنان برای ناآرام کردن مصر تلاش می کنند و هر گاه که محمد مرسی آنها را به مذاکره فرامی خواند، با این فراخوان مخالفت می کنند. 

جادو افزود : آنچه از 22 روز پیش در پورت سعید اتفاق می افتد، توطئه ای برای تخریب وجهه نظام محمد مرسی و ناتوان نشان دادن وی است؛ در حالی که محمد مرسی اولین رئیس جمهور غیرنظامی منتخب است، لذا ما شاهدیم که کسانی که در انتخابات گذشته شکست خوردند، حزب ناصری و گروه های چپ همه توان خود را برای تخریب وجهه نظام مرسی به کار گرفته اند و می کوشند که نظامیان بار دیگر قدرت را به دست بگیرند.

عضو ارشد اخوان المسلمین مصر در ادامه سخنان و ادعاهای جالب خود گفت: ناآرامی های پورت سعید تنها منحصر به منطقه اطراف ساختمان مرکز امنیتی این شهر می شود و اوضاع بقیه مناطق شهر عادی است؛. گروهی مزدور مقابل مرکز امنیتی تجمع کرده اند و ناآرامی ایجاد می کنند، سپس به سوی ساختمان استانداری و به سوی شهر المنصوره برای ایجاد ناامنی حرکت می کنند، از این رو بازداشت شدگان در المنصوره همان کسانی هستند که در شهر پورت سعید ناآرامی ایجاد می کردند.

گفتنی است که شهر پورت سعید در روزهای ناآرامی به صورت کامل از کنترل نیروهای امنیتی و پلیس خارج می شود و مردم خواستار دخالت ارتش برای آرام شدن شهر شده اند.

06-18:08

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها