کارشناس امور آمریکای لاتین، تشریح کرد:

چاوز خطر اسرائیل را هشدار می داد

چاوز خطر اسرائیل را هشدار می داد
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 23:04

العالم، بیروت - تحلیلگر امور آمریکای لاتین گفت: هوگو چاوز معتقد بود که آمریکا، رژیم صهیونیستی را وارد توطئه ها علیه کشورهای آمریکای لاتین کرده بود.

"نبيل خليل " به شبکه خبری العالم، گفت: هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا با ایجاد ائتلاف های اقتصادی به توسعه کشورهای منطقه کمک کرد و به دنبال وحدت در آمریکای لاتین بود.

تحلیلگر لبنانی امور آمریکای لاتین افزود: چاوز ضمن ائتلاف اقتصادی با برخی کشورها از جمله برزیل و آرژانتین، روابط نزدیکی با کشورهای کمتر توسعه یافته آمریکای لاتین برقرار کرد که این روابط دسترسی به نفت ارزان قیمت را برای این کشورها فراهم و باعث توسعه اقتصادی آنها شد.

وی با تاکید بر اینکه چاوز سیاستمداری مدافع  فقرا و مظلومان بود، تاکید کرد: چاوز نه تنها از فقرا حمایت مالی کرد، بلکه فرصت مشارکت در امور سیاسی را برای آنها فراهم کرد.

خلیل افزود: چاوز گروه های به حاشیه رانده شده در تمام شهرها و روستاهای ونزوئلا را در روند دموکراسی مشارکت داد و تاکید کرد که این افراد به حاشیه رانده شده  70 درصد ساکنان کشور را تشکیل می دهند.

نبیل خلیل درباره موضع چاوز در قبال آمریکا و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: وی طرح آمریکایی- صهیونیستی را خطری برای آمریکای لاتین می دانست و معتقد بود رژیم صهیونیستی را در توطئه ها در آمریکای لاتین بویژه کودتا برای سرنگونی دولت وی در آوریل سال 2002 مشارکت داشته است.

6-14:42      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها