لاوروف: اسد با کسی شوخی ندارد

لاوروف: اسد با کسی شوخی ندارد
جمعه 18 اسفند 1391 - 16:42

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: رییس جمهور سوریه هرگز کناره گیری نخواهد کرد و مسکو به هیچ عنوان تصمیم ندارد که چنین درخواستی را مطرح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در مصاحبه با شبکه بی بی سی انگیس، تاکید کرد: تصمیم گیری درباره این که چه کسی در سوریه حکومت کند، بر عهدۀ ملت سوریه است و به ما و دیگران ربطی ندارد.

 لاوروف در پاسخ به این پرسش که "آیا ممکن است روسیه، اسد را به کناره گیری از قدرت وادار کند؟" گفت: "هرگز! می دانید که یک اصل مهم برای ما، عدم دخالت در تغییر حکومت هاست. ما با هرگونه دخالت در درگیری های داخلی کشورها مخالفیم."
وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: اسد هرگز کناره گیری نخواهد کرد و ما در این باره اطمینان کامل داریم. همه کسانی که با وی در ارتباط هستند، می دانند که او با کسی  شوخی ندارد.
لاورف افزود: برای توقف خشونت ها و آغاز گفتگو در سوریه، با هرگونه پیش شرط مخالفیم زیرا معتقدیم که اولویت اول، نجات جان انسانهاست.
بدین ترتیب به نظر می رسد سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که قرار است هفته آینده به لندن سفر کند، با مواضع قاطع و صریح خود در مصاحبه با بنگاه خبرپراکنی بی بی سی، خیلی زود غربی ها را از تلاش بیهوده برای تغییر مواضع اصولی کشورش در قبال بحران سوریه ناامید کرده باشد.

 

پربیننده ترین خبرها