زاگرب؛ گذرگاه آمریکا برای قاچاق سلاح به سوریه

زاگرب؛ گذرگاه آمریکا برای قاچاق سلاح به سوریه
جمعه 18 اسفند 1391 - 21:26

العالم - یک نشریه کروات در شماره روز جمعه خود فاش کرد که پایتخت کرواسی، یکی از گذرگاه های مهم آمریکایی ها برای انتقال سلاح و مهمات به گروه های تروریستی در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "یوتارنی لیست" چاپ کرواسی نوشت: در فاصله نوامبر سال گذشته تا فوریه سال جاری میلادی، طی عملیاتی که آمریکا آن را سازماندهی می کرد، 75 فروند هواپیمای غیرنظامی ترکیه ای و اردنی که حامل 2 هزار تن اسلحه و مهمات برای گروه های مسلح بودند، از فرودگاه زاگرب به پرواز درآمده اند.
این روزنامه در ادامه می نویسد: سلاحی که برای مخالفان مسلح حکومت سوریه فرستاده می شود، از کرواسی و سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس تهیه شده و عمده ترین سلاح ارائه شده از سوی کرواسی را موشک انداز و خمپاره های 60 میلیمتری تشکیل می دادند.
این نشریه کروات می افزاید: آمریکا کشورهای کرواسی، عربستان، اردن و ترکیه را در عملیات مسلح کردن مخالفان مسلح سوری شرکت داده است، به این ترتیب که عربستان بهای سلاح های جمع آوری شده را می پردازد و ترکیه نیز ماموریت انتقال آن به سوریه از طریق خاک اردن را به عهده دارد.
اما انتشار این خبر محرمانه، واکنش دولت کرواسی را به دنبال داشت. "دانیلا باریسیچ" سخنگوی وزارت خارجه کرواسی ضمن تکذیب مطالب منتشر شده در روزنامه یوتارنی لیست، اظهار داشت: کرواسی اقدام به فروش یا اهدای هیچ سلاحی به مخالفان حکومت سوریه نکرده است.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز در یکی از شماره های اواخر فوریه خود، ضمن اشاره به انتقال اسلحه از فرودگاه زاگرب برای تروریست های سوریه نوشته بود: عربستان مقادیر قابل توجهی سلاح بازمانده از جنگ بالکان در دهه نود میلادی را خریداری کرده و در ماه دسامبر از طریق اردن به دست مخالفان مسلح سوریه رسانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها