رسوایی جدید "گنبد آهنین" برای رژیم صهیونیستی

رسوایی جدید
شنبه 19 اسفند 1391 - 13:28

كارشناسان امنيتي رژیم صهیونیستی و آمریکایی آمار ارتش این رژیم درباره عملکرد سامانه موسوم به "گنبد آهنین" را با واقعیت های ثبت شده در جریان حمله اخیر به غزه، متناقض ارزیابی کرده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "رووین بدهتسور" تحلیلگر مسائل امنیتی و خلبان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دیروز در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: "نتایج تحقیقات 2 کارشناس امنیتی اسرائیلی و یک کارشناس آمریکایی نشان می دهد گنبد آهنین فقط 5 درصد از موشک های گراد فلسطینی را رهگیری کرده است در حالی که ارتش اعلام کرد 84 درصد این موشک ها را هدف قرار داده است".
"بدهتسور" به نقل از دکتر "تئودور بوستول" کارشناس آمریکایی افزود: "اگر منظور از مقابله موفقیت آمیز گنبد آهنین با موشک های فلسطینی، تخریب کلاهک جنگی موشک ها باشد، نسبت موفقیت این سپر موشکی بسیار پایین است، و چه بسا 5 درصد باشد".
در این مقاله آمده است: "کارشناسان مزبور در تحقیقات جداگانه خود به تحلیل و بررسی دهها فیلم ویدیویی از جنگ اخیر پرداخته و به این نتیجه رسیده اند که همه گلوله های آتشی که در این فیلم ها دیده می شود تنها ناشی از انفجار خود موشک های گنبد آهنین است نه اصابت به هدف".
این کارشناسان می افزایند: "در پی خسارت های ناشی از اصابت موشک های فلسطینی به شهرک ها، سه هزار و 200 درخواست به مسئولان برای بازسازی منازل شهرک نشینان داده شده است".
کارشناسان امنیتی بر همین اساس تاکید کرده اند منطقی نیست که 58 موشک (طبق آمار ارتش) این حجم از خسارت را ایجاد کند.
بدهتسور در بخش دیگری از مقاله خود می نویسد: 3 کارشناس مزبور بویژه بعداز مقایسه آمار اعلام شده با آماری که در پایان جنگ اول خلیج فارس ارایه شد، در آمارهای جدید ارتش و پلیس رژیم اشغالگر تردید کردند.
وی در این باره می نویسد: "اسرائیل در پایان جنگ اول خلیج فارس اعلام کرد که سامانه پاتریوت 96 درصد موشک های عراقی را هدف قرار داد، اما نتایج تحقیقات کارشناس آمریکایی (بوستول) در همان زمان نشان داد که میزان کارایی و موفقیت پاتریوت در مقابله با موشک های عراقی صفر بوده است".

پربیننده ترین خبرها