اردوغان در سوریه تروریست جذب می کند

اردوغان در سوریه تروریست جذب می کند
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:14

دولت ترکیه، در خاک سوریه سازمانی برای جذب تروریست تاسیس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب "عدالت و توسعه" حاکم در ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور، در پوشش مركزی موسوم به "جامعه مدني و دموكراتيك"، در خاک سوریه برای گروه های تروریستی عضو گیری می کند.

این مرکز با نظارت ترک ها و حمایت های مالی، تجهیزاتی و اطلاعاتی  قطر، عربستان، فرانسه و آلمان فعالیت می کنند.

بر اساس سندی که در اختیار شبکه المنار لبنان قرار گرفته است، در این مرکز افرادی که تمایل دارند برای جنگیدن علیه نظام بشار اسد فعالیت کنند، فرم هایی را پر می کنند؛ هر شخص مي تواند به جز خود برای خانواده، دوستان و آشنایانش هم فرم پُر کند و دولت ترکیه براي كساني كه بتوانند 60 فرم عضویت را تکمیل کنند، مبلغ قابل توجهی پاداش در نظر گرفته است.

تمامی افراد فعال در این مرکز را اعضای اخوان المسلمین سوریه تشکیل می دهند.

این فرم مفصل 10 صفحه ای از 28 بخش تشکیل شده که در اصل برنامه ای اطلاعاتی است؛ بخش هفتم این فرم که 13 بند دارد، به اطلاعات  مربوط به ساختار ارتش سوریه اختصاص یافته است، بخش های دیگر نیز 9 تا 23 سوال درباره جامعه سوریه را شامل می شود و بخش های 23 تا 27 به سوالات امنیتی- اطلاعاتی مربوط است. بخش 28 را هم سوالاتی درباره ساختار طایفه ای و جغرافیای انسانی سوریه تشکیل داده است.

پس از بررسی این فرم ها در ترکیه، داوطلبان یا برای گذراندن دوره های آموزش نظامی به ترکیه اعزام می شوند، یا این که به عنوان مزدور اطلاعاتی در خاک سوریه فعالیت می کنند. کسانی که دوره های آموزشی را در اردوگاه های نظامی ترکیه می گذرانند، به سوریه باز می گردند و در گردان های مختلف تروریستی موسوم به ارتش آزاد یا جبهه "النصره" فعالیت می کنند.

این اطلاعات از سندی همراه یک تروریست سوری که برای درمان به یکی از کشورهای اروپایی منتقل شده است، در اختیار شبکه المنار لبنان قرار گرفته است؛ فرد مذکور در جبهه النصره فعالیت می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها