نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستانی خبر داد:

50 راهپیمایی در عربستان تنها در دو ماه

50 راهپیمایی در عربستان تنها در دو ماه
شنبه 19 اسفند 1391 - 22:07

العالم،واشنگتن ـ نويسنده و تحليلگر سياسي عربستانی برپایی 50 تظاهرات اعتراض آمیز ظرف 2 ماه در این کشور را نشانه رشد فزاینده بحران در این کشور دانست.

"علي الاحمد" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: اعتراضات مردمي به دلیل بحران در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي رشد فزاينده ای به خود گرفته است.

نويسنده و تحليلگر سياسي عربستانی، افزود: اعتراضات در عربستان به منطقه خاصي محدود نبوده و اغلب مناطق به سبب اوضاع سياسي، بازداشت هاي ظالمانه و سختی معيشت، صحنه تظاهرات مردمی بوده است.

تحليلگر سياسي عربستاني با اشاره به انحلال جمعيت حقوق بشری "حسم" و محاكمه دو تن از بنيانگذاران آن، تصميمات دستگاه قضایی عربستان سعودی را غيرمنطقي توصيف کرد.

وی دستگاه قضایی آل سعود را سازماني نژادپرستانه و عقب افتاده خواند و تصریح کرد: دستگاه قضايي عربستان از عدالت به دور است و مستقل نیست.

الاحمد دستگاه قضایی را وابسته به دستگاه امنیتی توصیف کرد و گفت: عربستان به يك دستگاه قضايي مدرن، مدني و عادلانه نياز دارد.

امروز يك دادگاه عربستاني، جمعيت حقوق بشر "حسم" را منحل كرد و دو تن از موسسان آن را به بهانه نقض قانون اطلاعات به حبس طولاني مدت محكوم كرد.

جمعيت حسم اعلام کرده بود كه صدها مورد نقض حقوق بشر و تجاوزات رژيم طي بيش از دو سال را از طريق ارتباط با قربانيان مستند سازي كرده و خانواده هاي آنها را براي شكايت عليه مركز بازجويي عمومي در ديوان دادخواهي یاری داده است.

پربیننده ترین خبرها