"بمب هسته ای ایران، آغازگر خلع سلاح اسرائیل"

يکشنبه 20 اسفند 1391 - 07:35

تحلیلگر روزنامه "الحیاة" تأکید کرد: دشمن واقعي و مطلق ما اسراييل است و ايران، همسايه اي مسلمان و شريكی متمدن است و حتی اگر همسايگی و تضاد منافع، مشكلاتی هم ايجاد كند، هیچگاه به حد دشمني و عداوت کامل نخواهد رسيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه سعودی الحیاة (چاپ لندن) دیروز (شنبه) در مقاله ای به قلم صلاح سالم، موضوع روابط ایران و کشورهای عربی، به ویژه تحولات اخیر در روابط ایران و مصر را مورد بررسی قرار داد.

 در بخشی از این یادداشت آمده است: همواره از جمله كساني بوده و هستم كه به لزوم گفتگو با ايران به عنوان كشوری اسلامي اعتقاد دارند. ايران می تواند در قالب يك تشكل راهبردي، به عنوان نماينده اسلام متمدن و امروزي پشتيبان اعراب باشد و به عنوان مانعي براي مقابله با حمله صهيونيستي ـ امريكايي عليه منطقه - به ويژه در مرحله پس از اشغال عراق توسط امريكا- و تهديد به حمله به سوريه و جنگ اسراييل عليه لبنان و غزه، عمل كند.

من در زمره كساني هستم كه هيچگونه  نگراني از برنامه هسته اي ايران - حتي اگر نظامي باشد - ندارم، زيرا یقین کامل دارم كه هرچقدر اختلافات ميان اعراب و ايران عميق باشد، احتمال استفاده از سلاح هسته اي ايران عليه اعراب بسيار كمتر از احتمال استفاده اسراييل از بمب هسته ای علیه کشورهای عربی است، زيرا دشمن واقعي و مطلق ما اسراييل است و ايران همسايه اي مسلمان و شريكی متمدن است و حتي اگر همسايگي و تضاد منافع، مشكلاتي هم ايجاد كند، به حد دشمني و عداوت کامل نخواهد رسيد.

از طرفی، به عقیده من دست يافتن کشوری ديگر غير از اسراييل به این سلاح ويرانگر، مي تواند آغازي واقعي براي برخورد جدي با ايده "خلع سلاح" كل منطقه از طريق خلع همزمان اين سلاح از اسراييل و ايران باشد؛ بنابراين تا وقتی اسراييل از گسترش اين سلاح در منطقه و احتمال استفاده از آن بر ضد خود، به طور جدی به وحشت نیفتد، صحبت از خلع سلاح ويرانگر از منطقه، در حد يك "ياوه گويي" سياسي و ديپلماتيك خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها