به هدف پیروزی در انتخابات پارلمانی؛

احزاب اسلامي مصر ائتلاف كردند

احزاب اسلامي مصر ائتلاف كردند
يکشنبه 20 اسفند 1391 - 22:19

قاهره (العالم)- احزاب اسلامي مصر امروز (يكشنبه) از تشكيل ائتلاف انتخاباتي جديدي به نام "امت "خبر دادند؛ در همين حال احزاب ميانه رو، ائتلاف انتخاباتي خود را با ادغام در يك حزب تحت عنوان جريان ميانه رو قطعي كردند.

خبرنگار شبکه العالم از قاهره گزارش داد، صدور مجدد حكم دادگاه اداري مبني بر لغو انتخابات پارلماني ، فضاي سياسي و به ويژه انتخاباتي را بار ديگر در مصر داغ کرد؛ در همين چارچوب حزب اسلامی "الرايه" به رياست حازم صلاح ابو اسماعيل از تشكيل ائتلاف "امت" با گروهي از احزاب اسلامي به جز دو حزب سلفي النور و آزادي و عدالت خبر داد و تاكيد كرد كه انتخاب نامزدها در ليست هاي ائتلاف جديد بر اساس صلاحيت هاي هر حزب و نه سيستم  سهم بندي حزبي است.

"ابواسماعيل " در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: انتخاب نامزدها بايد بر اساس دو معیار يعني قانون اساسي براي روي كار آمدن دولتي كه فقط  تحت مديريت يك ابرقدرت نباشد و هم چنين اجراي سياست رهايي كشور از سلطه كشورهاي خارجي باشد.

"مجدي احمد حسين" رئيس حزب جديد العمل نيز به خبرنگار العالم گفت: اين حزب براي دست يافتن به كرسي هاي پارلمان به دنبال ائتلاف با حزب بزرگ نيست بلكه خود داراي پيام و اصولي است كه با آن خود را به مردم معرفي مي كند و درنهايت بايد مردم آن را انتخاب كنند.
"عبدالمعطي زكي" يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: امكان  ندارد ائتلاف (حزب آزادی و عدالت و حزب سلفی نور) بدون رعایت اصول و پايبندي توافق ها ايجاد شود، و اگر حزب نور اين مساله را بپذيرد ما نيز آمادگي خود را اعلام مي كنيم .

در راستاي تشكيل ائتلافهاي اسلامي ، حزب الوسط و الحضاره با ادغام در يك حزب، ائتلاف انتخاباتي خود را با عنوان جريان ميانه رو اعلام كردند.

"ابوالعلاء ماضي "رئيس حزب الوسط در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان كرد: حزب جريان ميانه رو راه را براي ديگر احزاب مايل به ورود به اين عرصه باز گذاشته، اما ساختارش همان  ساختار حزب الوسط با همان تشكيلات است.

وي افزود: حزب الوسط با بيش از 90 درصد از فهرستهاي انتخاباتي در سطح مصر، آمادگي شركت در انتخابات را دارد و فهرستي نيز براي افراد ارائه خواهد داد تا قدرتمندترين نامزدها ، كرسي هاي فردي را در اختيار بگيرند.   
گفتني است تشكيل ائتلاف هاي انتخاباتي احزاب اسلامگرا به خاطر اشتراك در عقايدشان نيست بلكه به خاطر توافق در روشهاي اسلامي و سياسي است كه آنها را به عنوان بخش مهمي در معادلات  انتخاباتي معرفي مي كند كه مي توانند  ساختارسياسي مصر را احيا كنند.
3/10- tok

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها