وزیر کشور مصر: حوادث اخیر اغتشاش است نه اعتراض

وزیر کشور مصر: حوادث اخیر اغتشاش است نه اعتراض
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 09:46

وزير كشور مصر با تاكيد بر اين كه حوادث کنونی این كشور نه تظاهرات، بلكه اغتشاشات است، جانبداري پليس از یک گروه سياسي خاص را تكذيب كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبري العالم، سرلشكر محمد ابراهيم روز يكشنبه در نشستی مطبوعاتي در قاهره، رسانه ها را به مخالفت با پليس متهم و تاكيد كرد: پليس مصر از 25 ژانويه گذشته تاكنون به روي كسي آتش نگشوده است.

وي از آنچه در رسانه ها منتشر مي شود، اظهار تعجب كرد و افزود: نمي توانم تصور كنم كه پليس اين گونه توسط رسانه ها مورد حمله قرار گيرد. همه نيروهاي پليس آماج حمله رسانه ها قرار گرفته اند و رسانه ها نیروهای پلیس را افرادي خونريز و قاتل نشان مي دهند.

به نوشتۀ خبرگزاري رسمي الشرق الاوسط مصر، وزير كشور مصر هشدار داد كه حملات شديد عليه پليس ممكن است منجر به عقب نشيني آن گردد. انتخاب به عهده مردم است؛ يا بايد نيروهاي پليس را آزاد بگذارند كه به وظيفه خود عمل كند و يا اين كه كاملا از عرصه عقب نشيني كنيم.

سرلشكر محمد ابراهيم با اظهار تعجب از حملات شديد در برخي رسانه ها عليه وزارت كشور و افسران پليس، تاكيد كرد: نمي شود كه نيروهاي مسلح نقش نيروهاي امنيتي در مصر را ايفا كنند.

وي با تاكيد بر اين كه پليس از 25 ژانويه تاكنون حتي يك گلوله شليك نكرده است، از همگان خواست تا پليس را از هرگونه اختلافات سياسي دور نگه دارند و به آن اجازه دهند تا براي برقراري امنيت فعاليت كند.

وزير كشور در پاسخ به سوالي درباره كشته شدن محمد الجندي، اظهار داشت در گزارش پزشك قانوني تاكيد شده است كه وي در معرض شكنجه قرار نگرفته، بلكه مرگش بر اثر يك تصادف بوده است.

گزارش نخست پزشك قانوني حاكي از آن است كه محمد الجندي كه به مدت يك هفته در پايان ماه ژانويه گذشته مفقود بود و دوستانش جسد وي را در بيمارستان الهلال در مركز قاهره پيدا كرده بودند، بر اثر زخم هاي ناشي از تصادف فوت كرده است. اما خانواده الجندي بر طبق احكام قانوني، خواستار تهيه گزارش دیگری شدند از اين رو كميته اي سه جانبه متشكل از پزشكان قانوني تشكيل شد كه در گزارش آنان، علت مرگ الجندي شكنجه اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها