تظاهرات در مغرب برای آزادی بازداشت شدگان

تظاهرات در مغرب برای آزادی بازداشت شدگان
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 11:51

العالم - هزاران تن از مردم مغرب روز گذشته در تظاهراتي خواستار آزادي جوانان عضو جنبش اعتراضی این کشور شدند و به فساد مقامات حاکم اعتراض کردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم مردم شهر "زائو" واقع در شرق کشور مغرب، روز گذشته در تظاهراتی گسترده خواستار آزادي 7 نفر از جوان این شهر شدند.

دوشنبه گذشته شماري از فعالان حقوقي برای آگاهی از مکان بازداشت یکی از جوانان شهر به كلانتري مراجعه کرده و در مقابل ساختمان این مرکز تجمع کردند؛ اما خشونت پلیس باعث درگیری شد و در نتیجه پلیس 7 تن از جوانان عضو جنبش اعتراضی 20 فوریه را بازداشت کرد.

اتهام بازداشت شدگان تجمع مسلحانه، توهین به پلیس و تهدید به قتل عنوان شده و قرار است این افراد روز سه شنبه (فردا) در دادگاه محاکمه شوند.

مردم شهر زائو در اعتراض به بازداشت این جوانان به مدت 24 ساعت دست به اعتصاب عمومی زدند.
"مصطفي منصور"، عضو جمعيت حقوق بشر شهر زائو درباره تظاهرات روز گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت: در این تظاهرات بیش از 5 هزار نفر شرکت کرده بودند و خواسته آن ها آزادي 7 جواني بود كه در پي طرح مطالبات اجتماعي بازداشت شده اند.
احزاب سیاسی مخالف و هوادار دولت و همچنین نهادهای مدني، با امضاي بيانيه اي خواستار آزادي بازداشت شدگان و جلوگيري از تشديد بحران شده اند.
اعتراضات در زائو علیه فساد مسئولان امنیتی شهر از دو ماه پیش آغاز شده و معترضان در این تظاهرات مطالبات اجتماعی خود را مطرح کرده اند.
مردم این شهرهمچنین خواستار تحقيق درباره حملات پليس و توقيف خودروهاي جوانان شهر شده اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه شمار زيادي از جونان شهر زائو، مانند ساير شهرهاي شرق و شمال مغرب، با فروش كالاها و سوخت قاچاق از مرزهاي الجزائر يا اسپانيا امرار معاش مي كنند.

پلیس مغرب مدعی است که خودروهای توقیف شده برای قاچاق استفاده می شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها