هلاکت 2 سرباز آمریکایی در افغانستان

هلاکت 2 سرباز آمریکایی در افغانستان
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 22:55

العالم - دوسرباز آمريكايي و تعدادي از نيروهاي امنيتي افغان روز دوشنبه در حمله انتحاری در ولايت ورداك نزديك كابل كشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری العام شبکه العالم، ارتش آمريكا در بيانيه اي كه در اين باره منتشر كرد فقط به كشته شدن دوتن از نيروهاي خود اشاره كرده است.

پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) نيز در بیانیه ای کشته شدن دو سرباز خارجی را در افغانستان تایید کرد ، بدون آنکه به تابعیت آنان اشاره کند.

يك مسوول بلندپايه در وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) خاطرنشان كرد که ده نظامي ديگر نيز در این حمله انتهاری زخمي شدند كه اين حادثه گمان مي رود حمله ای داخلي باشد و توسط فردي با لباس نيروهاي امنيتي افغانستان عليه نيروهاي ناتو انجام شده باشد.
ناتو نيز در بیانیه خود به كشته و زخمي شدن تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي افغان اشاره كرده است اما مسوولان وزارت دفاع افغانستان جزئيات زيادي درباره تعداد كشته ها و زخمي هاي نیروهای افغان ارائه نكرده اند.
بر اساس گزارش شبكه خبري "تولو نيوز" كه بزرگترين خبرگزاري افغانستان است، 3 تن از نيروهاي ويژه افغان در اين حمله كشته شده اند.
اين حمله دو هفته بعد از درخواست حامد كرزاي رئيس جمهوری افغانستان از نيروهاي ويژه آمريكا براي عقب نشيني از ولايت بحران زده ورداك صورت مي گيرد كه گروه هاي مسلح غيرقانوني باعث بروز ناامني در آن شده اند.
ديروز پايان مهلتي بود كه كرزاي به آمريكايي ها برای خروج از این منطقه  داده بود.
در سال 2012 بيش از 60 سرباز بيگانه طي حملاتي در افغانستان كشته شدند كه عمليات ترور آنها توسط افرادي با لباس ارتش افغانستان انجام شد.
از سوي ديگر سه تن از كساني كه لباس ارتش افغانستان به تن داشتند روز جمعه يك شهروند هم پيمان با ناتو را در ولايت كابيسا در شمال شرق كابل به قتل رساندند و در ماه ژانويه نيز يك سرباز انگليسي به دست يك نظامي افغاني كشته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها