مخالفان سوری:

دولت موقت، سوریه را به تجزیه می کشاند

دولت موقت، سوریه را به تجزیه می کشاند
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:41

لعالم، دمشق - یک سیاستمدار مخالف سوری، تشکیل دولت موقت به دست مخالفان را زمینه ساز تجزیه سوریه دانست.

"حسن عبدالعظیم" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، بهترین راه حل بحران در سوریه را تشکیل دولتی انتقالی براساس بیانیه ژنو دانست و بر مخالفت غرب با حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید کرد.

هماهنگ کننده ائتلاف " تشکل ملی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک " سوریه، حامیان دولت موقت در شمال این کشور را مدافعان تداوم درگیری های مسلحانه دانست و گفت: ما مخالف دولت موقت هستیم، زیرا این اقدام باعث تجزیه سوریه به دو منطق شمالی و جنوبی خواهد شد.

عبدالعظیم با تاکید بر اینکه با بین المللی شدن بحران سوریه نمی توان بحران را به صورت داخلی حل کرد، افزود: بهترین راهکار تشکیل دولتی انتقالی با توافق آمریکا، روسیه و دیگر طرف های خارجی است.

وی با اشاره به نقش برخی از کشورهای غربی، منطقه ای و عربی در تشدید خشونت های سوریه، گفت: آمریکا و روسیه بر سر حل مسالمت آمیز بحران بر اساس بیانیه ژنو به توافق رسیده اند و بر این اساس نظام سوریه و مخالفان باید به خشونت ها پایان داده و با آزاد کردن زندانیان با یکدیگر وارد مذاکره شوند.

این مخالف سوری درخواست ائتلاف خود را توقف خشونت ها، آزادی زندانیان و برگزاری مذاکرات ملی تحت نظارت طرف های عربی، منطقه ای و بین المللی برای تشکیل دولت انتقالی ذکر کرد و گفت: این دولت باید اختیار" تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان" داشته باشد. 

حسن عبدالعظیم تاکید کرد که ایران، چین و روسیه برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه تلاش می کنند.
11-21:49

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها