سازمان ملل: گروههاي مسلح در سوريه جنايتكارند

سازمان ملل: گروههاي مسلح در سوريه جنايتكارند
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 09:37

سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه گروه هاي مسلح مخالف این کشور را به نقض جدي حقوق بشر و جنايت جنگي متهم كرد.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، در اين گزارش صد صفحه اي که از سوی كميسيون مستقل تحقيق سازمان ملل درباره سوريه منتشر شده، باندهاي مسلح محلي و منطقه اي مخالفان، موسوم به "كميته هاي مردمي" به دليل دست داشتن در اعدام جمعي مردم بر اساس مذهب و گرايش سياسي آن ها، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

در گزارش حقوق بشر سازمان ملل به نفوذ عناصر جنايتكار در "كميته هاي مردمي" اشاره شده، و اين كميته ها متهم به نقض قوانين بين المللي و جنايت جنگي شده اند.

در اين گزارش با اشاره به موارد متعدد بمب گذاري انتحاري و حملات در مناطق پرجمعيت شهري و روستايي، و نيروهاي مسلح مخالف به نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن عمدي شهروندان متهم شده اند.

گزارش حقوق بشر سازمان ملل كه زير نظر "پالو پينريو" رييس كميته تحقيقات حقوق بشر سوريه منتشر شده، مي افزايد: گروه هاي مسلح ضد دولتي از كودكان زير 15 سال به عنوان سرباز و جنگجو سوء استفاده مي كنند. در این گزارش همچنين از گروگانگيري صلح بانان سازمان ملل توسط نيروهاي مسلح انتقاد شده و آن را نشانه اي از رفتار جنون آميز و خشونت فزاينده در جنگ داخلي سوريه دانسته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها