حمله رسانه های سعودی به معاذ الخطیب

حمله رسانه های سعودی به معاذ الخطیب
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 16:35

آیا مواضع شیخ معاذ الخطیب که خواستار گفت وگو با نظام دمشق و توقف جنگ در سوریه است، رژیم آل سعود را نگران و ناراحت کرده به طوری که رسانه های گروهی آن، حمله تبلیغاتی علیه وی را آغاز کرده اند؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پاسخ به این سوال باید نگاهی به عملکرد این روزهای رسانه های دیداری و شنیداری وابسته به رژیم آل سعود انداخت و این مساله را از این زاویه بررسی کرد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن که گروهی از سعودی ها آن را اداره می کنند، به نقل از منابع ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوریه نوشت: الخطیب از چارچوب خارج شده است، البته وی دارای فراکسیون نیست اما به عنوان یک شخص دارای محبوبیت زیادی در میان مردم به ویژه ریف دمشق و دمشق است که در مساجد آن امام جماعت بود.
این روزنامه افزود: فراکسیون مستقل ها که ولید البنی و کمال اللبوانی از اعضای آن هستند، درباره برخی امور با الخطیب موافق اما درباره برخی دیگر مخالفند، اما فراکسیون شوراهای ومحلی متشکل از 14 عضو به مصطفی صباغ به دبیرکل ائتلاف نزدیکتر است. 
مشخص است مواضع الخطیب مورد حمایت کامل اعضای مورد حمایت عربستان در ائتلاف قرار ندارد لذا مطلب الشرق الاوسط نشانه اختلاف میان جناح متمایل به گفت وگو برای پایان بحران سوریه به رهبری  الخطیب و جناح تندرو است که دون توجه به تلفات انسانی و خسارات مادی به سوریه و ملت آن، از راه حل نظامی عدول نمی کند.

عربستان، قطر و ترکیه به عنوان حامیان اصلی گروه های شورشی مسلح در سوریه مخالف مذاکره مخالفان و دولت بوده و بر سرنگونی نظام حاکم از راه نظامی تاکید دارند که دلیلی جز وحشت آنها از انتخاب دوباره بشار اسد به عنوان رئیس جمهور ندارد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها