آلمان فعالیت سلفی ها را ممنوع کرد

آلمان فعالیت سلفی ها را ممنوع کرد
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 19:03

به دنبال متهم شدن سه گروه سلفی افراطی از سوی وزارت کشور آلمان به تلاش برای کودتا علیه دموکراسی و تبلیغ سلفی گری، مقامات این کشور امروز چهارشنبه فعالیت این سه گروه را ممنوع کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این تصمیم از صبح امروز در دو ایالت هیس و نورد- راین وستوالیای آلمان به عنوان جدیدترین تدبیر مقامات این کشور برای تشدید نظارت بر سلفی ها، به اجرا درآمده است.

وزارت کشور آلمان در این خصوص  اعلام کرد که فعالیت سازمان های "الدعوه اف.اف.ام"،"اسلامشه اودیوس" و "النصره" وابسته به جماعت "ملت ابراهیم" را ماه ژوئن گذشته ممنوع کرده است و حدود 20 نفر از اعضای این سازمان ها تحت بازرسی قرار گرفته اند.

"هانس پیتر فریدریش" وزیر کشور آلمان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که: "گروه های سلفی افراطی با نظام دموکراتیک ما هماهنگ نیستند و با شیوه ای خصمانه و خشونت آمیز برای برای تغییر جامعه ما تلاش می کنند و می خواهند نظام سلفی را جایگزین نظام دموکراسی و اسلام افراطی را جایگزین قانون، کنند."

وی خاطرنشان کرد که این تدبیر بخشی از تلاش دولت راستگرای آنگلا مرکل برای ایجاد رابطه ای متعادل تر با شمار بیشتری از مسلمانان ساکن آلمان اتخاذ شده است.

حدود 4000 سلفی در آلمان زندگی می کنند و این رقم در مقایسه با شمار مسلمانان این کشور که حدود 4 میلیون نفر می باشد، رقمی ناچیز است.
سال گذشته درگیری های خشونت آمیزی بین پلیس و سلفی ها در نزدیکی شهرهای بن و کلن در غرب آلمان به وقوع پیوست و موجب ترس و نگرانی مقامات آلمان از رشد افراطی گری در میان مسلمانان این کشور شد.

اعلام این تصمیم یک روز پس از انتشار ویدئویی از یکی از سلفی های تندرو که در سوریه و در کنار جبهه النصره و آن هم به زبان آلمانی همه کشورها را تهدید می کرد، تا اندازه ای قابل توجه به نظر می رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها