طالبان پدر و برادر رئیس مجلس افغانستان را کشتند

طالبان پدر و برادر رئیس مجلس افغانستان را کشتند
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 19:20

بر اثر انفجار در ايالت قندوز افغانستان ، دست كم سه نفر از جمله پدر و برادر رئيس مجلس نمايندگان اين كشور كشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انفجار در جریان یک مسابقه بزکشی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۳ حوت/اسفند صورت گرفته است که طی آن برادر و پدر عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان کشته و یک برادر دیگر او زخمی شده است.
عبدالقیوم ابراهیمی رئیس پلیس استان قندوز بود که گفته می‌شود پس از پایان مسابقه هنگام سوار شدن به ماشینش توسط یک فرد انتحاری هدف قرار گرفت و کشته شد.
ترور اين افراد در حالي صورت مي‌گيرد كه چند روز پيش حامد كرزاي رئيس جمهوري افغانستان از نظاميان آمريكايي خواسته بود تا از برخي از مناطق حساس اين كشور خارج شوند، مساله‌ای که با اعتراض مقامات سیاسی و نظامی آمریکا مواجه شد.
از سوي ديگر، به نظر مي‌رسد هم‌زمان با از سرگيري مذاكرات بين طالبان و دولت افغانستان با ميانجي‌گري قطر، حمله هدفمند به خانواده رئیس مجلس افغانستان اندکی سوال‌برانگیز است.
طالبان که به دلیل رفتار خارج از عرف نظامیان آمریکایی توانسته میان مردم این کشور وجهه‌ای برای خود کسب کند، در برخی از مناطق مهم این کشور فعالیت گسترده‌ای دارد و بارها به مقامات بلندپایه افغانستان در استان‌های مختلف این کشور حمله کرده است.
سال گذشته علاوه بر برهان الدین ربانی از بزرگان افغانستان، برادر حامد کرزای رئیس جمهور این کشور که استاندار قندهار بود نیز توسط طالبان هدف قرار گرفته و کشته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها