فعال بحرینی:

انتصاب ولیعهد بحرین برای تضعیف انقلابیون است

انتصاب ولیعهد بحرین برای تضعیف انقلابیون است
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 21:18

لندن(العالم)- گفت: اقدام پادشاه بحرین در انتصاب فرزند خود (ولیعهد) به عنوان معاون اول نخست وزیر در راستای تضعیف حرکت مردمی در سالگرد (14 مارس) روز اشغال بحرین توسط عربستان است.

"سعید الشهابی" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: ولیعهد بحرین خود متهم به سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم آل خلیفه است و حتی شکنجه و سرکوب انقلابیون بحرینی توسط  نیروهای امنیتی این رژیم را می ستاید.
الشهابی با اشاره به اینکه نخست وزیر بحرین باید از مدتها قبل از قدرت کناره می گرفت، ادامه داد: سقوط نخست وزیر به معنای سقوط سیستم شکنجه و قتل در بحرین است، جالب آنکه پس از انتصاب ولیعهد، 6 نفر از کاربران تویتر در کشور بازداشت شدند.    
وی از شیوه انتخاب "سلمان بن حمد" (ولیعهد) انتقاد کرد و خواستار لغو شیوه انتصاب یا عزل افراد بر اساس تمایل پادشاه شد که تحت الشعاع قراردادن خواست مردم است.  
 دبیرکل جنبش آزادیخواهان بحرین با تاکید بر این که مردم این کشور خواستار سقوط رژیم آل خلیفه هستند، گفت: شعار مردم بحرین در جریان انقلاب، سرنگون شدن پادشاه است نه یک نخست وزیر 78 ساله که دیگرعمر زیادی از وی باقی نمانده است.
وی با اشاره به وابستگی مقامات رژیم آل خلیفه به کشورهای غربی - عربی، تصریح کرد: هر تصمیم مهمی که سران منامه در بحرین اتخاذ می کنند باید با موافقت سران عربستان و انگلیس باشد چون آمریکا، پرونده را به لندن واگذار کرده است.    
الشهابی از اینکه عده ای اشغال بحرین توسط عربستان را به عنوان ورود نیروهای سپر جزیره توصیف می کنند، انتقاد کرد و گفت: این نیروها نه سپر جزیره بلکه کاملا سعودی هستند چون ماموریت سپر جزیره، دفاع از وطن در صورت حمله خارجی است، نه سرکوب داخلی.    
وی با تاکید بر ضرورت آزادی بحرین از اشغال نیروهای سعودی، یادآور شد: سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در صورت بروز اعتراضات مردمی با همین موضوع مواجه خواهند شد.
الشهابی با اشاره به اینکه مردم بحرین در تظاهرات فردا قدرتمندانه سخن خواهد گفت، افزود: حرکت مردم بحرین تا زوال رژیم آل خلیفه استمرار خواهد یافت.
A.D-13-14:25
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها