آل سعود، مانعی در برابر راه حل سیاسی بحرین

آل سعود، مانعی در برابر راه حل سیاسی بحرین
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 12:06

العالم، بيروت ـ رييس انجمن حقوق بشر بحرين اعتقادات سلفی و حضور نظامی - سیاسی آل سعود در بحرین را دلیل پیچیدگی راه حل سیاسی در این کشور دانست.

"يوسف ربيع" به شبكه خبري العالم، گفت: عربستانی ها با اعتقاداتی سلفی از تفسیری طائفه ای برای توجیه حضورشان در بحرین استفاده کرده اند و در دوران اشغالگری جنایات مختلفی از جمله تخریب مساجد را مرتکب شده اند.

وی با اشاره به اینکه اشغالگری آل سعود، جسارت تخریب مساجد را به آل خلیفه داد، افرود: مردم بحرين در ابتدا خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه نبودند؛ اما بی توجهی به خواسته های مردم باعث پیچیده شدن اوضاع شد.

ربیع درباره اتهام های عربستان و آل خلیفه نسبت به دخالت ایران در بحرین، خاطرنشان كرد: عربستانی ها به مقابله با دشمنی فرضی که ایران باشد، مشغول هستند و می خواهند اوضاع منطقه را به هم بزنند، اين در حالي است كه اكثر بحريني ها خواستار آزادي و دموكراسي هستند و اين خواسته ها ارتباطي با ايران ندارد.

فعال حقوق بشر بحريني، با تاکید براینکه دخالت عربستان در بحرین هيچ  دلیل قانوني ندارد ، افزود : سپر جزيره براي حمايت كشورهای عضو شورای همکاری در برابر حملات خارجي تشكيل شده ، حال آنکه بحرین مورد حمله هیچ کشوری خارجی قرار نگرفته است؛"صباح الاحمد" امير فعلي و وزیر کشور وقت کویت هم در زمان تاسیس این نیروها بر این امر تاکید کرده است.

ربيع، گفت: تظاهرات بحرینی ها در 14 فوريه، دخالت نظامي عربستان را توجیه نمی کند، زیرا این تظاهرات مسالمت آمیز بود و از سوی دیگر هم بحرين خود پليس، ارتش و گارد ملي و شبه نظامي در اختیار دارد.

وي تاكيد كرد: در آن زمان  صد هزار نظامي سعودي سوار بر تانک و زره پوش وارد بحرين شدند و شعار پيروزي سر دادند، چون برنامه ای خاص را در بحرین دنبال می کردند.

رييس انجمن حقوق بشر بحرين با انتقاد از اینکه عربستان مرجعی برای تصمیم گیری های آل خلیه تبدیل شده است، اظهار داشت: بحريني ها حق دارند تا با همه ابزار و شيوه هاي مسالمت آميز با حضور نيروهاي سعودي مقابله كند، و اين حق مردم است تا هر آنچه را كه براي مقابله مدني مسالمت آميز مناسب مي داند، انجام دهند، زیرا این حق در مجامع بین المللی برای بحرینی ها تضمین شده است.

در ماه مارس سال 2011 و یک ماه پس از آغاز انقلاب بحرین، ناتوانی آل خلیفه در سرکوب اعتراضات گسترده مردمی، باعث ورود نظامیان عربستانی به بحرین شد.

نظامیان سعودی علاوه بر حمایت از مزدوران آل خلیفه خود نقش قابل توجهی در سرکوب و کشتار مردم انقلابی بحرین ایفا کرده اند.
22:28

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها