تروریست ها درصدد نفوذ به داخل عراق هستند

تروریست ها درصدد نفوذ به داخل عراق هستند
جمعه 25 اسفند 1391 - 09:36

عضو ائتلاف "دولت قانون" كه نوري مالكي نخست وزير عراق،رهبري آن را بر عهده دارد، تاكيد كرد: گروهي از سياسيون عراقي با بيان اظهارات فتنه انگيز، برگزاري تظاهرات، ارائه طرح تقسيم عراق و امثال آن، در صدد متشنج كردن اوضاع كشور هستند و مانع حل مشكلات و اختلافات با روش هاي مسالمت آميز مي شوند.

عدنان السراج روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به اقدامات تروريستي ديروز در عراق گفت: معتقدم كه برخي مسئولان امنيتي، قبل از وقوع حملات تروريستي از آن كاملا مطلع بودند، ولي از افشاي آن خودداري مي كنند.

وي افزود: كشف مخفيگاه هاي متعدد تروريست ها در استان الانبار و حمله تروريست ها به نظاميان عراقي و نظاميان مجروح سوري در منطقه عكاشات در غرب اين استان نشان مي دهد كه تروريست ها در مخفيگاه هاي خود در الانبار و ديگر استان ها از جمله دياله و بابل كمين كرده اند و به نظاميان حمله مي كنند و انبوهي اسلحه نيز براي اجراي این حملات در اختیار تروريست ها قرار دارد.   
السراج اظهار داشت: حملات تروريستي براي جلوگيري از حل مسالمت آميز مشكلات و اختلافات احزاب و تشكّل هاي سياسي عراق اجرا مي شود.
عضو ائتلاف "دولت قانون"، درباره عوامل پشت پرده حملات تروريستي عراق گفت: اطلاعات موجود نشان مي دهد كه ده ها عضو گروه تروريستي جبهه النصره سوريه، در استان هاي مختلف عراق مانند نينوا، صلاح الدين و الانبار و حتي منطقه كردستان فعاليت مي كنند و با تروريست هاي فعال در عراق همكاري دارند تا تحولات سوريه را مرتبط با تحولات عراق جلوه دهند.

وي افزود: مساله ديگر اين است كه عقب نشيني جبهه النصره از بسياري از مواضع خود در سوريه حاميان اين گروه تروريستي از جمله قطر را واداشته كه برای یافتن جاي پايي به عنوان مخفيگاه براي اين گروه در عراق تلاش کنند.
FZ-14-17:

پربیننده ترین خبرها