خشم پاریس و لندن از نادیده گرفته شدن در سوریه

خشم پاریس و لندن از نادیده گرفته شدن در سوریه
جمعه 25 اسفند 1391 - 16:57

فرانسه و انگلیس ناگهان و به صورت غافلگیر کننده ای مخالفت خود را با تن دادن و رایزنی با اتحادیه اروپا در خصوص بحران سوریه اعلام و درباره مسلح کردن گروه های تروریست در سوریه توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع دیپلماتیک انگلیسی گفتند که این تصمیم و موضع گیری مشترک انگلیس و فرانسه نشات گرفته از شکست های متوالی گروه های مسلح در سوریه در برابر ارتش سوریه است.

این منابع به پایگاه خبری المنار گفتند: شکست های متوالی گروه های مسلح در برابر ارتش سوریه و تماس های مکرر میان مسکو و واشنگتن برای دستیابی به توافق جهت حل بحران سوریه از راه های سیاسی، فرانسه و انگلیس را به اتخاذ این موضع گیری واداشت.

این منابع تاکید کردند: انگلیس و فرانسه، کمک های بسیار زیادی به گروه های مسلح در سوریه کرده اند به همین سبب انتظار دارند که در ارائه راه حل سیاسی سهیم باشند و احساس می کنند در توافق هایی که در برای حل بحران سوریه صورت می گیرد، نقش اروپا نادیده گرفته شده است به همین سبب با اتخاذ این موضع گیری سعی دارند موقعیت از دست رفته خود را تثبیت کنند و خود را به عنوان طرفی تاثیرگذار در ترسیم آینده منطقه جلوه دهند.

منابع دیپلماتیک انگلیسی خاطر نشان کردند: انگلیس و فرانسه با اعلام حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح می خواهند پیام خشم خود را به آمریکا برسانند و تاکید کنند که آمریکا در برنامه ریزی های پشت پرده باید آن ها را نیز مدنظر داشته باشد. با این حال موضوع حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح در سوریه مساله تازه ای نیست و همه کشورهایی که در بحران سوریه دست دارند، از گروه های مسلح در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها