سرکرده جبهه النصره در سوریه به هلاکت رسید

سرکرده جبهه النصره در سوریه به هلاکت رسید
جمعه 25 اسفند 1391 - 19:05

یک منبع امنیتی سوری مخالف وابسته به گروه موسوم به "تیپ احفاد بنی امیه" در ریف دمشق اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه چند روز قبل، عدنان الحاج علی معروف به ابی محمد جولانی سرکرده گروه النصره در سرزمین شام را به هلاکت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی به خبرگزاری لبنانی آسیا گفت: الجولانی دارای چند اسم است اما نام واقعی وی عدنان الحاج علی از قنیطره است، اما نام نظامی وی به خاطر مسائل امنیتی و جلوگیری از افشای هویت فرمانده فعلی سازمان که از نظر تشکیلاتی به طور مطلق تحت اشراف القاعده عراق است، برای چند نفر نامگذاری شده است.
اطلاعات رسیده حاکیست، الحاج علی وقتی در مقر فرماندهی النصره در دوما بود با حمله هوایی یک فروند هواپیمای میگ سوری مواجه شد که در نتیجه وی و عمر مصطفی البدوی معاون سوری اش کشته شدند.  
البدوی یکی از مسئولان بلندپایه امنیتی القاعده بوده و فرماندهی هزاران نفر از نیروهایی که سازمان در سوریه جذب کرده است، به عهده دارد.
وی از اهالی شهر حمص بوده و با تروریست های فعال در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در زمینه ورود افراد مسلح عرب به سوریه همکاری داشت.

گفته می شود هلاکت این سرکرده جبهه النصره در سوریه ضربه سنگینی به آنها محسوب می شود چرا که در صورت صحت این خبر، این گروه تروریستی که از سازماندهی قوی برخوردار است، بسیاری از سرشاخه های خود را از نظر ارتباطی از دست خواهد داد.
 

پربیننده ترین خبرها