سلیمان: هشدار سوریه در حال بررسی است

سلیمان: هشدار سوریه در حال بررسی است
جمعه 25 اسفند 1391 - 22:32

رئيس جمهوري لبنان در كنفرانس مطبوعاتي با الحسن واتارا همتاي ساحل عاجي خود در ساحل عاج گفت: بيانه وزارت امور خارجه سوريه درحال بررسي است و ما درصدد تعيين موضع مناسب درقبال آن هستيم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، ميشل سليمان با بیان اینکه لبنان سياست عدم درگير كردن خود در حوادث سوريه را در دستور كار خود قرار داده، اين سياست در اعلاميه كاخ رياست جمهوري در بعبدا به منصه ظهور رسيده است، و در راستای این سیاست لبنان بي‌طرفي را در قبال حوادث سوريه را ادامه خواهد داد تاکید کرد: اين موضعي است كه اتحاديه عرب، شوراي امنيت و همه محافل بين‌المللي اتخاذ كرده‌اند.
رئيس جمهوري لبنان تصريح كرد: براساس اين اعلاميه، لبنان هرگز اجازه نخواهد داد كه مرزهايش گذرگاهي براي افراد مسلح و سلاح و خاكش محل ايجاد پايگاه‌هاي نظامي يا مراكز امنيتي براي افراد مسلح باشد.
وي تاكيد كرد: ارتش لبنان مسئول جلوگيري اينگونه پديده‌هايي است كه نقض اعلاميه بعبدا به شمار مي‌رود و ما و مراجع ذيربط مسئول جلوگيري از ورود سلاح و افراد مسلح از طريق مرز بين دو كشور هستيم.

پیش از این وزارت خارجه سوریه در تلگرافی خطاب به وزیر خارجه لبنان هشدار داده بود که در صورت تداوم ورود افراد مسلح از خاک لبنان به داخل مرزهای سوریه، ارتش این کشور ساکت نخواهد بود و بهتر از است ارتش لبنان در این مورد به کنترل مرزهای خود با سوریه بپردازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها