نامه 6 کشور عربی ناقض حقوق بشر به سازمان ملل

نامه 6 کشور عربی ناقض حقوق بشر به سازمان ملل
شنبه 26 اسفند 1391 - 10:11

6 کشور عربی که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر بارها از سوی سازمانهای بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، در نامه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار ورود فوری بازرسان این سازمان به سوریه شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عربستان سعودی"، "قطر"، "امارات"، "مغرب"، "اردن"، و "کویت" پیش‌نویس طرحی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، برای محکوم کردن ادامه خشونتها در سوریه ارایه کردند؛ این درحالی است که این کشورها بارها با انتقاد و اعتراض سازمانهای بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل به دلیل نقض حقوق شهروندان و سرکوب خشونت آمیز اعتراضات آنها، مواجه شده اند.
در این پیش نویس بدون اشاره به جنایات گروه‌های مسلح و تروریستی و نقش حامیان آنها که عربستان سعودی و قطر از بارزترین این حامیان به شمار می‌آیند، نظام سوریه به‌‌عنوان مسئول اکثر خشونتها معرفی شده است.
این 6 کشور عربی همچنین به شدت نقض حقوق بشر از سوی دو طرف را محکوم کرده و مدعی شده اند که موارد نقض حقوق بشر از سوی نیروهای نظام سوریه خشونت آمیز تر است.
درحالیکه بارها گزارشهایی در خصوص سوء استفاده تروریستها و گروه‌های مسلح از کودکان منتشر شده و محافل بین المللی در خصوص سوء استفاده این گروه ها از کودکان در جنگ بعنوان سپر انسانی اظهار نگرانی کرده‌اند، طراحان این پیش نویس مدعی شده‌اند که نظام سوریه در حال نقض حقوق کودکان و سربازگیری از آنها برای خدمت در ارتش است.
در این طرح درخواست شده است بازرسان سازمان ملل متحد فورا و بدون هیچ مانعی وارد خاک سوریه شوند. این درخواست کشورهای عربی درحالی مطرح می شود که آنها قبلا گزارشهای منتشر شده از سوی ناظران در دوره "مصطفی الدابی" و "کوفی عنان" درباره جنایات گروه‌های مسلح در سوریه و همچنین پایبندی نظام سوریه به قوانین و طرح‌های بین المللی را نپذیرفته بودند.

پربیننده ترین خبرها