سفیر روسیه: آمریکا را درباره سوریه قانع کرده ایم

سفیر روسیه: آمریکا را درباره سوریه قانع کرده ایم
شنبه 26 اسفند 1391 - 12:36

بيروت (العالم) ـ سفير روسيه در لبنان با انتقاد شدید از مواضع برخي كشورهاي اروپايي از جمله انگليس و فرانسه درباره ارسال سلاح برای مخالفان در سوريه تأکید کرد، مسکو واشنگتن را برای یافتن راه حل سیاسی جهت بحران سوریه قانع کرده است.

"الكساندر زاسبكين" سفير روسيه در لبنان روز شنبه در گفت گو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه ديدگاه برخي از كشورهاي اروپايي از جمله انگليس و فرانسه باعث پيچيده و دشوار شدن حل بحران سوريه از طريق انجام مذاكرات دولت و مخالفان آن كشور خواهد شد، تأكيد كرد: بايد همه طرف هاي درگير در بحران سوريه را براي انجام مذاكرات و دستيابي به يك راه حل سياسي تشويق كرد.
وي افزود: برخي از مخالفان آماده مذاكره با دولت هستند و اقدام برخي از كشورهاي اروپايي در زمينه مسلح كردن مخالفان، باعث تشديد بحران سوريه خواهد شد.
زاسكين تأكيد كرد: روسيه از ابتداي آغاز بحران سوريه تاكنون همواره بر تلاش براي يافتن راه حل سياسي و خودداري از ارسال سلاح به مخالفان مسلح نظام سوريه تأكيد داشته است.
سفير روسيه در لبنان با اشاره به مذاكرات روسيه با امريكا، فرانسه و انگليس براي يافتن راه حل سياسي براي بحران سوريه اظهار داشت: در حال حاضر تفاهم كاملي ميان روسيه و امريكا براي يافتن چنين راه حلي وجود دارد. به همين دليل تلاش هاي فرانسه و انگليس براي تشديد بحران در سوريه را كاملا غيرمنطقي مي دانيم.
وي خاطرنشان كرد: در شرايط و اوضاع كنوني سوريه و با توجه به چند دستگي در ميان گروه هاي مسلح، نمي توان بر سلاح هاي ارسالي به اين گروه ها كنترل داشت. زيرا هيچ كس نمي داند كه اين سلاح ها به دست چه كساني مي افتند.
زاسبكين با تأكيد بر ضرورت انجام مذاكرات ميان باراك اوباما رئيس جمهور امريكا و ولادمير پوتين همتاي روس وي جهت يافتن راه حلی مسالمت آميز  براي بحران سوريه گفت: ما احساس مي كنيم كه امريكايي ها در زمينه مذاكرات براي حل بحران سوريه جدي هستند و ما طرف امريكايي را براي يافتن راه حل سياسي اين بحران قانع كرده ايم.
tt-15-21:40

پربیننده ترین خبرها