اردوغان در تونس به دنبال چیست؟

اردوغان در تونس به دنبال چیست؟
شنبه 26 اسفند 1391 - 21:30

"بکر بوزداغ" معاون نخست وزیر ترکیه در سفری رسمی به تونس، با مسئولان ارشد این کشور دیدار و بر روند تحویل کمک های ترکیه به وزارت کشور تونس نظارت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نخست وزیری کابینه موقت تونس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "علی العریض" نخست وزیر تونس، روز دوشنبه با بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه دیدار و راه های تحکیم روابط دو کشور را بررسی خواهد کرد.

نخست وزیری تونس، مدت این سفر را مشخص نکرد. در این میان منابع رسانه ای ترکیه خبر دادند که بوزداغ در این سفر با لطفی بن جدو وزیر کشور دولت موقت دیدار خواهد کرد و "کمک های ترکیه" را به او تحویل خواهد داد.

به گفته منابع ترکیه، این کمک ها 165 خودرو پلیس، 100 دستگاه موتورسیکلت پلیس، 32 خودرو جمع آوری زباله، 30 خودرو پاکسازی خیابان ها و علاوه بر آن 30 کامیونت پیشرفته حمل زباله و 50 کامیون را شامل می شود که میان 24 شهرداری در تونس تقسیم خواهند شد.

میزان این کمک های ترکیه به تونس، که از سوی موسسه ترکیه ای " تیکا " به مردم تونس اهدا شده، 30 میلیون دلار ارزش گذاری شده است و هدف از اهدای آن، "کمک به موفقیت انقلاب تونس و پشتیبانی از مرحله انتقالی این کشور" اعلام شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها