تحلیل گر لبنانی:

فقدان اراده سیاسی، ارتش لبنان را ناتوان کرده است

فقدان اراده سیاسی، ارتش لبنان را ناتوان کرده است
شنبه 26 اسفند 1391 - 22:32

بیروت، العالم - یک تحلیل گر سیاسی لبنانی با اشاره به این که ارتش لبنان باید مجوز دفاع از کشور را داشته باشد، گفت: اگر اراده سیاسی وجود داشت، ارتش لبنان قادر بود که مرزها را کنترل کند.

"یاسر حریری" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، دودستگی در لبنان را موجب شکل گیری وقایعی نظیر قاچاق سلاح و نفوذ عناصر مسلح از طریق مرزهای شمالی و منطقه بقاع لبنان به سوریه دانست.

این نویسنده و تحلیل گر سیاسی لبنانی با تاکید بر ضرورت شفاف بودن موضع گیری های سیاسی در لبنان، اظهار داشت: این امر امکان می دهد تا ارتش بتواند با استناد به آن از خود دفاع کند، در غیر این صورت همان طور که در حال حاضر اتفاق افتاده، به مرزهای لبنان تجاوز می شود اما ارتش نمی تواند به آن واکنش نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست شورای امنیت سازمان ملل از لبنان برای رعایت انضباط در برکنار ماندن از وقایع سوریه و اجتناب از آن، چنین موضع گیری را زمینه ساز مجاز شدن ارتش سوریه در واکنش به گروه های مسلح (تروریستی) حتی در داخل اراضی لبنان دانست.

 حریری با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن این موضوع (مجوز دفاع به ارتش لبنان)، درباره هرگونه تعرض به ارتش لبنان و تکرار واقعه عرسال و عدم امکان دفاع ارتش از خود، هشدار داد.

در حمله تروریستی چندی پیش عناصر مسلح سوریه به یک خودرو گشتی ارتش لبنان در منطقه عرسال، دو تن از نیروهای ارتش این کشور کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

وزیر دفاع لبنان در دسامبر سال 2011 هشدار داده بود که سازمان تروریستی القاعده به منطقه عرسال (از مناطق بعلبک در استان البقاع که مرزی 50 کیلومتری با سوریه دارد)، نفوذ کرده است.

 در همین زمان وزیر دفاع سوریه نیز هشدار داد که سازمان تروریستی القاعده نفوذ خود به سوریه را از این منطقه آغاز کرده است.

16-16:41
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها