نویسنده ترک: اردوغان در برابر تاریخ مسؤول است

نویسنده ترک: اردوغان در برابر تاریخ مسؤول است
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 09:24

يك روزنامه نگار ترك، از مشاركت دولت حزب عدالت و توسعه تركيه به رياست رجب طيب اردوغان در جنگ علیه دولت و ملت سوريه انتقاد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "نوراي مرت" تحليلگر مسائل خاورميانه در مقاله اي كه پايگاه روزنامه "بيرگون" تركيه آن را منتشر كرد، نوشت: تركيه آشکارا به يك طرف درگيري در بحران سوريه تبديل شده است و دولت عدالت و توسعه، مخالفان سوري را تحريك مي كند و اجازه نمي دهد كه آنان وارد گفتگوي سياسي شوند و در نتيجه در پیشگاه تاريخ مسؤول خواهد بود.

مرت افزود: "كساني كه ديگران را به جنگ ضد سوريه تحريك مي كنند، مسئوليت بزرگي در برابر تاريخ دارند".

وي تاكيد كرد: هم پيمانان غربي تركيه نیز عليه سوريه وارد جنگ شده اند، حتي اگر اين مساله به طور علني و رسمي اعلام نشده باشد. از طرفی، محافل تركيه به علت اتهاماتي كه در رابطه با حمايت از دشمن سوریه متوجه آنان است، نمي توانند به بررسي راه كارهاي ديگر براي توقف جنگ و خشونت در سوريه بپردازند.

اين نويسنده ترك خاطرنشان كرد: علت  اين كه هم پيمانان غربي تركيه به آموزش تروريست ها در اردن اقدام مي كنند، ناشي از دخالت بيش از حد تركيه در جنگ ضد سوريه و تبديل شدن اين كشور به طرفي غيرقابل اطمينان است.

مرت همچنين با بيان اين كه مجله انگليسي " اكونوميست " در تازه ترين شماره خود، عنوان «سوريه ... مرگ یک كشور» را براي جلد خود برگزيده است، تصریح کرد: اين عنوان به منزله فرمانی برای نابودي اين كشور است و اين اقدام مجله اكونوميست، لرزه بر اندام انسان مي اندازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها