حاکمان کردستان، بهره‌برداری از اختلاف اعراب را پایان دهند

حاکمان کردستان، بهره‌برداری از اختلاف اعراب را پایان دهند
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 14:25

عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق گفت: مسئولان منطقه کردستان عراق همیشه درپی سوء استفاده از اختلافات داخلی برای تأمین منافع خود هستند، ولی سیاست بهره برداری از اختلافات دیگر کارایی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عزت الشابندر امروز (یکشنبه) در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: دولت عراق آماده مذاکره با منطقه کردستان این کشور طبق قانون اساسی و منافع ملی است.
الشابندر افزود: مسئولان منطقه کردستان عراق همیشه از اختلافات داخلی از جمله اختلاف فهرست العراقیه با ائتلاف ملی برای کسب منافعی که مغایر با منافع ملی است، سوء استفاده کرده است، ولی سیاست بهره برداری از اختلافات عرب ها سپری شده است و دیگر کارساز نیست.
عضو ارشد ائتلاف دولت قانون گفت: قانون اساسی و منافع ملی عراق باید اصل و اساس هر مذاکراتی باشد.
نوشروان بارزانی رئیس اداره محلی منطقه کردستان عراق دیروز (شنبه) گفته بود: مسئولان کردستان تمایل جدّی به مذاکره با دولت مرکزی برای حل مشکلاتِ ناشی از "خودرأیی و مخالفت با نظام فدرالیسم" دارند و باید متوجه بود که خودرأیی و نادیده گرفتن دیگران عراق را به پرتگاه نابودی نزدیک خواهد کرد و دولت مرکزی باید به خانواده های قربانیان جنایت حلبچه غرامت پرداخت کند.
از سوی دیگر، صباح الساعدی نماینده مستقل مجلس عراق، چهارشنبه گذشته (13 مارس) اعلام کرد که طرحی برای حل اختلافات گروه های سیاسی پیشنهاد شده که  شامل تشکیل "کمیته ارائه راه حل ها و تعیین سقف زمانی برای اجرای آنها" خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها