"ناتو در مناقشۀ ارسال سلاح به سوریه دخالت نمی کند"

دوشنبه 28 اسفند 1391 - 22:24

العالم - دبير كل پيمان آتلانتيك شمالي تاكيد كرد: ناتو قصد ندارد در بحث ها و مناقشه هاي فعلي در اتحاديه اروپا در خصوص رفع ممنوعيت ارسال سلاح به سوريه دخالت كند.

به گزارش شبكه خبري العالم، "آندرس فوگ راسموسن" در يك نشست مطبوعاتي در مقر پيمان ناتو در بروكسل تاكيد كرد كه مساله پيشنهاد رفع ممنوعیت ارسال سلاح به سوريه كه فرانسه و انگليس مطرح كردند، مساله اي مربوط به اتحاديه اروپاست و من قصد دخالت در اين بحث را ندارم.

وي با اشاره  به این که ماموريت ناتو "كاملا آشكار و آن هم تضمين دفاع سازنده و حمايت از هم پيمانان است"، ادعا کرد: در وضعيت فعلي وظیفه ناتو دفاع از ملت و خاک تركيه است و اين موضوع علت استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهاي تركيه و سوريه است.

راسموسن همچنین ادعا کرد: من اطمينان دارم كه تصميم به استقرار موشك هاي پاتريوت در آرام سازي اوضاع در مرزهاي سوريه و تركيه سهيم بوده است.

 بحران 2 ساله تحمیلی به سوریه از سوی کشورهای غربی - عربی تاکنون موجب کشته شدن هزاران نفر از مردم سوریه و آوارگی صدها هزار نفر از شهروندان این کشور و ویرانی بسیاری از خانه های مسکونی، مدارس و کارخانه ها شده است.

 مقامات ترکیه به همراه سران کشورهای غربی- عربی(عربستان و قطر) شریک جنایات تروریست هایی هستند که از 25 کشور جهان وارد سوریه شده و هزاران نفر از مردم این کشور را فقط به دلیل همراهی نکردن با سیاست های استکباری آمریکا در منطقه به خاک و خون کشیده اند. 

ادعاهای دبیر کل ناتو درخصوص آرام سازی مرزهای سوریه - ترکیه به خاطر وجود موشک های پاتریوت در حالی عنوان می شود که روزانه هزاران تروریست از مرزهای ترکیه به سوریه تجاوز کرده و پس از اقدامات جنایت کارانه خود، به پایگاه هایشان در ترکیه باز می گردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها