مخالفت معارضین داخلی سوریه با "دولت موقت"

مخالفت معارضین داخلی سوریه با
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 08:38

دمشق، العالم - كميته هماهنگي مخالفان سوري، ضمن اعلام مخالفت با تشكيل كابينه در خارج، آن را اقدامي در راستاي تقسيم كشور و مانع تراشي در برابر تلاش هاي سياسي به منظور يافتن راه حلي براي بحران سوريه و نشستن بر سر ميز گفتگو دانست.

 به گزارش شبكه خبري العالم، "شورای هماهنگي مخالفان"، بارزترين گروه سياسي معارض داخلي در سوریه، تاكيد كرد: برخي كشورهاي عربي و منطقه اي در برابر تلاش هاي بين المللي براي برگزاري گفتگوها مانع تراشي مي كنند.

كميته هماهنگي از اين كشورها خواست تا واقعيت امر را درك كرده و از شنا در جهت خلاف رودخانه خودداري كنند زيرا اين امر در خدمت منافع ملت سوريه و ايجاد تغييرات و به نفع كل منطقه نيست.

"حسن عبدالعظيم" رييس شورای هماهنگي مخالفان، در يك نشست مطبوعاتي در دمشق با تشكيل حكومت موقت يا حكومت انتقالي در خارج از كشور مخالفت كرده و اظهار داشت: اين امر تلاشهاي بين المللي و داخلي براي حل بحران سوريه را به بن بست مي كشاند.

تلاش هاي بين المللي براي يافتن راه حلي براي بحران سياسي همچنان با اقدامات برخي كشورهاي عربي و اروپايي مواجه است كه به دنبال مسلح كردن مخالفان و اعزام نيروهاي عرب و بيگانه به سوريه هستند. اين امر مانعي در برابر گفتگوهايي است كه قرار است در ماه مارس جاري ميان مخالفان و حكومت برگزار شود.

همجنین "شريف شحاده" عضو مجلس الشعب (پارلمان) سوريه در گفتگو با شبكه خبري العالم، با اشاره به اين كه سوريه فقط از طريق يك راه حل ملي "جدي و حقیقی"مي تواند از بحران خارج شود، بر لزوم اعمال فشار بر گروه هاي طرفدار خشونت براي حضور بر سر ميز گفتگو تاكيد كرد.

ناظران بر اين باورند كه مخالفان سوري در خارج از كشور، با تلاش هاي پي در پي براي تشكيل كابينه در خارج از كشور و برگزاري كنفرانس هاي مختلف در پايتخت هاي عربي و منطقه اي، در واقع درصدد برون رفت از بحراني هستند كه در دوسال گذشته به آن گرفتار شده اند.
08:35

پربیننده ترین خبرها