زمینه سازی آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه

زمینه سازی آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 20:58

دمشق، العالم - نماینده مجلس سوریه گفت: مقامات آمریکا به جای محکوم کردن حمله شیمیایی تروریست ها به شمال سوریه، در دروغی آشکار دولت دمشق را به دست داشتن در این حمله متهم می کنند تا زمینه را برای مداخله نظامی در این کشور فراهم کنند.

"شریف شحاده" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: علت عدم اعتراف کشورهای غربی پشتیبان تروریست ها در سوریه به استفادۀ آنها از موشک شیمیایی آن است که خود غربی ها زمینه چنین اقدامی را برای تروریست ها فراهم کرده اند.

وی با تاکید بر آن که آمریکا دقیقا می داند، تروریست ها اقدام به شلیک موشک شیمیایی در شمال سوریه کرده اند، اظهار داشت: گروه های مسلح تروریستی مورد حمایت غرب در سوریه با توافق با سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی-عربی و ترکیه، دست به چنین اقدامی جنایتکارانه ای زده اند.
به گفته نماینده مجلس سوریه، برخی طرف ها می خواهند با بسیج جهانی علیه دولت دمشق و تبلیغ دروغ درباره وجود سلاح کشتار جمعی و شیمیایی در سوریه، مرحله دوم عملیات خود را که مداخله نظامی است در این کشور است عملی نمایند؛ لذا قطر، عربستان، ترکیه و کشورهای حامی تروریسم این اقدام جنایتکارانه را محکوم نکرده و فقط کوشیدند تا دولت سوریه را به دروغ مسئول این اقدام معرفی کنند.
شحاده آمریکا، قطر، عربستان و ترکیه را به دست داشتن در این حمله با تجهیز افراد مسلح متهم و یادآور شد: برخی کشورها (ترکیه) قصد حمله انفرادی به سوریه را دارند، امری که نشانه همسویی تروریست ها با ناتو، آمریکا و همپیمانانش است.
وی خاطر نشان کرد: هدف همه این کشورها (غربی-عربی) ضربه زدن به سوریه و سوق دادن گروه های تروریستی به استفاده از سلاح شیمیایی است تا پس از آن، دمشق را به استفاده از آن و نقض موازین بین المللی متهم کنند و به جامعه جهانی بقبولانند که سوریه دارای سلاح شیمیایی است و باید در آن مداخله نظامی صورت گیرد.
شحاده با اشاره به دلیل این اقدام غربی ها در سوریه گفت: علت آن است که کشورهای غربی نتوانستند جامعه جهانی را به مداخله نظامی در سوریه سوق دهند، از این رو دریافتند که ترفند سلاح شیمیایی تنها راه دخالت در این کشوراست.
تروریست ها روز سه شنبه (دیروز) سه موشک حاوی مواد شیمیایی به سوی "خان العسل" در استان ریف حلب شلیک کردند که در نتیجه آن 31 نفر کشته و بیش از یکصد نفر نیز مصدوم شدند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.
3/20- tok
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها