فعال عربستانی:

آل سعود، دست پرورده انگلیس است

آل سعود، دست پرورده انگلیس است
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 22:11

العالم - فعال سیاسی عربستانی با تاکید بر این که آل سعود با حمایت کشورهای غربی قدرت را در عربستان حفظ کرده است، گفت: رژیم آل سعود دست پرورده انگلیس است.

علی الاحمد روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به نقش تفرقه افکنانه مقامات رژیم عربستان در بین مسلمانان، افزود: آل سعود تاکنون میلیاردها دلار برای تخریب وجهه اسلام، اختلاف افکنی میان مسلمانان و جنگ افروزی در عراق، افغانستان و دیگر کشورها هزینه کرده است.

این فعال سیاسی عربستانی با تاکید بر حمایت کشورهای غربی از جمله انگلیس از جنایت های آل سعود، تصریح کرد: حمایت دولت های غربی از حکام دیکتاتور عرب به ویژه عربستان برای نابودی اسلام به حدی است که روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن هم به این موضوع تاکید دارد.

الاحمد در قسمت دیگری از سخنان خود درخصوص وضعیت شیعیان عربستان نیز گفت: رژيم عربستان از افزايش جمعيت شيعيان در شهرهاي داراي اكثريت سُنّي مانند مكه مكرمه، رياض و جده نگران است و افرادي را كه غالباً شخصيت هاي دانشگاهي هستند، در مناطق مختلف عربستان با اتهامات بی اساس بازداشت مي كند. 

وی ادامه داد: وجه مشترک بازداشت شدگان عربستانی "شیعه" بودن آنها است، زیرا رژیم آل سعود معتقد است که جمعیت شیعیان در شهرهایی که گروهی شیعه برای کار به آن شهرها مهاجرت کرده اند، در حال افزایش است، لذا به بهانه های مختلف از جمله جاسوسی به بازداشت شیعیان می پردازد.

 الاحمد افزود: عوامل رژیم آل سعود برای پنجمین بار تعدادی از زنان را در استان القصیم در مرکز عربستان بازداشت کردند و نظامیان رژیم عربستان با بازداشت معترضان درمناطقی مانند ریاض، مکه مکرمه و جده درپی جلوگیری از هرگونه تجمع شیعیان هستند و این گونه به دروغ وانمود می کنند که فقط شیعیان در عربستان تظاهرات می کنند و اهل تسنن مخالفتی با آل سعود ندارند تا جنبه ملی بودن اعتراضات را پنهان کنند.
3/20- tok

پربیننده ترین خبرها