اوباما هنیه را غافلگیر نکرد

اوباما هنیه را غافلگیر نکرد
جمعه 2 فروردين 1392 - 21:58

نخست وزیر فلسطین در غزه اظهارات رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به اراضی اشغالی فلسطین را غافلگیر کننده ندانست و از تشکیلات خودگردان خواست فریب مشوق های مال و سیاسی آمریکا را نخورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "اسماعیل هنیه" در خطبه امروز نماز جمعه غزه با اشاره به سفر "باراك اوباما" به منطقه گفت: اظهارات و سخنراني هاي اوباما به هيچ وجه غافلگير كننده نبود، زيرا ما معناي ائتلاف استراتژيك ميان آمريكا و رژيم اشغالگر اسرائيل را مي دانيم.
وی افزود: شايد اظهارات اوباما براي كساني كه به دنبال توهم شروع مذاكرات سازش و تغيير سياست هاي آمريكا هستند، غافلگير كننده باشد.
هنیه تأکید کرد: سفر اوباما به اراضي فلسطيني با هدف اطمينان دادن به رژيم اشغالگر در سايه تحولات منطقه و همچنین دستاوردهايي است كه مقاومت فلسطين كسب كرده است.
هنیه اظهار داشت: سفر اوباما همچنين براي تقويت اشغالگري و مشروعيت بخشيدن به شهرك سازي رژيم صهیونیستی است؛ آمریکا تشكيلات خودگردان را به ابزاري براي همكاري امنيتي جهت حمايت از امنيت رژيم اشغالگر تبديل كرده است.
نخست وزیر فلسطین در غزه  از تشكيلات خودگردان خواست كه به اميد مشوق هاي مالي و سياسي آمريكايي‌ها نباشد، و فريب اين مشوق ها را نخورد و هرچه سريعتر به آشتي با حماس اقدام كند.
هنیه همچنین از این تشكيلات خواست كه زندانيان حماس را آزاد كند و توافق‌هاي انجام شده در قاهره را اجرا نمايد.
اسماعيل هنيه بر لزوم تدوين استراتژي فلسطيني - عربي مبتني بر پايبندي به آرمان هاي فلسطيني با در نظر گرفتن حقوق فلسطيني ها به ويژه حق بازگشت به سرزمين اصلي خود تاكيد كرد و گفت؛ بايد هرچه سريعتر با حركت در مسير آشتي ملي، به اختلافات داخلي پايان داد.

پربیننده ترین خبرها