مخالفت مردم انگلیس وامریکا به تسلیح شورشیان

مخالفت مردم انگلیس وامریکا به تسلیح شورشیان
شنبه 3 فروردين 1392 - 10:47

العالم - براساس یک نظرسنجی، شهروندان امریکا و انگلیس با مسلح کردن مخالفان دولت سوریه و ارسال نیروهای غربی به آن کشور مخالف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، براساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه انگلیسی یوگاف با همکاری دانشگاه کمبریج که نتایج آن روز جمعه در سایت روزنامه گاردین منتشر گردید، 57 درصد از شهروندان انگلیس مخالف ارائه سلاح به مخالفان بشار اسد هستند و تنها 16 درصد از انگلیسی ها از این اقدام حمایت کرده اند.
در ایالات متحده امریکا نیز، 45 درصد از شهروندان، مخالفت خودشان با مسلح کردن مخالفان نظام سوریه اعلام کرده اند. این در حالی است که تنها 16 درصد این اقدام را تأیید می کنند.
در بخش تفصیلی این نظرسنجی آمده است که 63 درصد از اعضا و هواداران حزب محافظه کار انگلیس و 52 درصد از جمهوری خواهان امریکا مخالف مسلح کردن شورشیان سوریه هستند.
علاوه بر این 55 درصد از انگلیسی ها مخالف ارسال نیروهای کشورشان و سایر کشورهای غربی به سوریه هستند و در مقابل، 23 درصد از شهروندان آن کشور این اقدام مذکور حمایت کرده اند. این در حالی است که 33 درصد از امریکایی ها، مخالف ارسال نیروهای کشورشان با هدف دفاع از غیرنظامیان هستند در مقابل 27 درصد نیز این اقدام را تأیید کرده اند.
در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است که 42 درصد امریکایی ها مخالف تغییر نظام در سوریه با استفاده از نیروی نظامی هستند و 16 درصد شهروندان آن کشور از چنین اقدامی استقبال می کنند.
میزان تأیید کنندگان این اقدام در میان اعضا و هواداران حزب جمهوریخواه 22 درصد و در میان هواداران حزب دمکرات 14 درصد گزارش شده است.
این در حالی است که براساس نظرسنجی مذکور 61 درصد انگلیسی ها و 50 درصد امریکایی ها از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه با هدف جلوگیری از حمله نیروهای نظام به شورشیان، استقبال کرده اند و در مقابل 18 درصد از شهروندان هر دو کشور مخالف چنین اقدامی هستند.

درهمین حال فرانسه و انگلیس نیز بار دیگر در نشست اتحادیه اروپا برای جلب نظر اتحادیه به منظور ارسال سلاح برای ترویست های سوریه ، شکست خوردند.

پربیننده ترین خبرها