تفكر انحرافي در پس پرده ترور روحاني سوري

تفكر انحرافي در پس پرده ترور روحاني سوري
شنبه 3 فروردين 1392 - 14:43

دمشق (العالم)ـ شخصيت هاي سياسي، اجتماعي و ديني سوريه تاكيد كردند كه تفكر انحرافي، گروه هاي مسلح را به ارتكاب جنايت عليه ملت این کشور حتي در داخل مساجد واداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شخصیت های سوریه ای ، ضمن محكوم كردن حمله تروريستي به علامه "محمد سعيد رمضان البوطي" دبيركل اتحاديه علماي بلاد شام و مبلغ برجسته اسلامي ، این اقدام را در مسیر منافع رژیم صهیونیستی ذکر کردند.

شيخ "محمد سعيد رمضان البوطي" دبير كل اتحاديه علماي شام به همراه دهها تن ديگر كه در مسجد جامع الايمان در منطقه المزرعه در دمشق پاي درسهاي هفتگي وي مي نشستند، قرباني جنايت ترور وحشيانه شدند.

پنجشنبه شب (اول فروردين ماه 1392)در جريان حمله تروريستي به مسجد "الايمان" در دمشق 49 نفر از جمله علامه البوطي و نوه وی شهيد شدند. در اين حمله تروريستي همچنين 84 نفر مجروح شدند و خسارتهاي فراواني به مسجد وارد شد.
در اين حمله يك تروريست با نزديك شدن به علامه البوطي، كمربند انفجاري خود را منفجر كرد.

تروريست ها شيخ البوطي را به اين دليل هدف قرار دادند كه از امامت نمازگزاران و خطبه هاي نماز جمعه وي خشمگين بودند، خطبه اي كه سوريها به دليل ارزشهاي آن و ارائه درسهايي در تسامح و ميانه روي، از آن استقبال مي كردند.

شيخ "حسام شعيب" عضو اتحاديه علماي شام روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: شايد همراهي و همسويي ديدگاه هاي فكري و ديني علامه البوطي با ديدگاه هاي دولت و نيز حمايت از نظام سوريه برخي را آشفته كرده بود.

علماي ديني و شيوخي كه با البوطي همراه بودند، مواضع وي را مواضع سياسي برجسته در مقابله با رژيم صهيونيستي توصيف مي كنند و اين علاوه بر نقشش در طرح فرهنگ مقاومت در ميان مردم، همچنين مواضعش در بحران اخير و مخالفتش با دخالت خارجي است.

شيخ "عبدالسلام الحراش" هماهنگ كننده كنفرانس علماي مسلمان در ميهن اسلامي نيز در گفتگو با العالم اظهار داشت: علامه البوطي از كساني بودند كه بدون هيچ ترسي از مرگ، رسالتي را كه بردوش داشت را به انجام رساند.

دولت و پارلمان و مردم سوريه اين جنايت را محكوم كرده و آن را نقطه عطفي در روند بحران خونين در سوريه دانستند.

شيخ "محمد جاسم النادر" شيخ عشاير النعيم در سوريه نيز در مصاحبه با العام اظهار داشت: در حالي كه ورود اشخاص با كفش به مساحد و خانه هاي خدا حرام است، پس چگونه آنها وارد مساجد شده و به قتل، انفجار و اقدامات تروريستي مبادرت كردند.

ترور شيخ البوطي تقريبا يك ماه پس از فتواي وي در شوراي عالي صدور فتوا در سوريه صورت گرفت مبني بر اينكه ملحق شدن به ارتش سوريه براي دفاع از سوريه و ملت آن يك فريضه واجب شرعي است.
21:37

پربیننده ترین خبرها