یک معارض سوری:

تشکیل "دولت موقت"، اوضاع سوریه را پیچیده تر می کند

تشکیل
شنبه 3 فروردين 1392 - 17:30

العالم - هماهنگ کننده "ائتلاف تشکل ملی تغییرات دمکراتیک سوریه" تاکید کرد که ائتلاف ملی سوریه با تشکیل دولت موقت نه تنها کمکی به حل بحران این کشور نکرد بلکه آن را پیچیده تر نمود.

"حسن عبدالعظیم" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: حل بحران سوریه مستلزم اجماع داخلی، منطقه ای و بین المللی است.
 وی با اشاره به نظر حکومت سوریه درخصوص انتصاب "غسان هیتو" به عنوان نخست وزیر موقت ائتلاف ملی مخالفان، افزود: دولت سوریه نیز هشدار داده که مخالفان خارج نشین با تشکیل دولت موقت به دنبال  کسب کرسی های این کشور در مجامعِ حامی تروریسم هستند.

"خلف المفتاح" معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در این باره در گفت وگو با شبکه العالم، گفت: تشکیل دولت موقت از سوی مخالفان خارج نشین، توطئه قطر است و دولت موقت با هدف کسب کرسی سوریه در اتحادیه عرب و مشارکت نمایندگان این دولت در نشست آتی سران عرب تشکیل شده است تا دولت مذکور به رسمیت شناخته شود.

 بسیاری از مخالفان داخل و خارج نشین حکومت سوریه، تشکیل دولت انتقالی مخالفان خارج نشین را محکوم کرده و این اقدام را گامی در جهت پیچیده تر کردن بحران سوریه و جلوگیری از حل مسالمت آمیز آن دانستند.

شورای ائتلاف مخالفان سوریه هفته گذشته در استانبول ترکیه "غسان هیتو" را به عنوان نخست وزیر دولت موقت سوریه انتخاب کرد، اقدامی که از سوی بسیاری گروه های مخالف حکومت سوریه نیز مردود اعلام شد.

tt-20-10:4

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها