سکوت معنادار غرب در قبال حمله شیمیایی به حلب

سکوت معنادار غرب در قبال حمله شیمیایی به حلب
شنبه 3 فروردين 1392 - 19:12

مسکو، العالم - دیپلمات سابق روس، سکوت کشورهای غربی در قبال استفاده گروهای تروریستی از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه را محکوم کرد.

 "ویچسلاو موتوزوف" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: این سکوت نشانه جانبداری و حمایت غربی ها از گروه های تروریستی مسلح در سوریه است که در حال نابود کردن این کشور هستند.

وی با اشاره به درخواست دمشق از "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد برای اعزام هیات تحقیق برای بررسی این موضوع، اظهار داشت: آمریکا برای کشف واقعیت و اعزام هیات تحقیق به سوریه تلاش نمی کند چرا که اصلا به واقعیت توجه ندارد و فقط مسلح سازی مخالفان و تروریست ها در سوریه برایش مهم است.
موتوزوف ادامه داد: نهادهای بین المللی به خاطر سلطه کشورهای غربی قادر به اعزام گروه حقیقت یاب به سوریه نیستند، اما این یک جنایت ضد بشری است که باید از سوی تمام نهادهای بین المللی و دولت های جهان محکوم شود.
وی گفت: هدف کشورهای غربی مخدوش کردن وجهه دولت دمشق و بهبود وجهه مخالفان مسلح است به همین دلیل انجام این گونه تحقیقات را نمی پذیرند.

تروریست ها روز سه شنبه گذشته سه موشک حاوی مواد شیمیایی به سوی "خان العسل" در استان ریف حلب شلیک کردند که در نتیجه آن 31 نفر کشته و بیش از یکصد نفر نیز مصدوم شدند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.
tt-20-15:01
 

پربیننده ترین خبرها