قرضاوی فتوای قتل علامۀ شهید سوری را صادر کرده بود

قرضاوی فتوای قتل علامۀ شهید سوری را صادر کرده بود
شنبه 3 فروردين 1392 - 20:32

یوسف القرضاوی مفتی قطر، چند روز پیش از ترور و شهادت علامه شیخ محمد البوطی رئیس اتحادیه علمای شام، ایشان را مورد حمله اهانت آمیز قرار داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این نخستین بار نیست که شیخ یوسف القرضاوی، علمای جهان عرب را مورد حمله قرار می دهد و آخرین کسی هم که مورد حمله طعن و توهین وی قرار گرفت، علامه شهید محمد سعید رمضان البوطی است. ایشان 4 روز قبل از شهادتش در انفجار مسجد الایمان دمشق، مورد هجوم و حمله تند قرضاوی قرار گرفته بود.
ویدئویی که در سایت یوتیوب منتشر شده نشان می دهد که قرضاوی، علامه البوطی و یارانش را به دلیل حمایت از بشار اسد، به "تبلیغ برای باطل" متهم می کند و ضمن "بی شخصیت و بی عقل" خطاب کردن آن علامه شهید، کشتار تمام حامیان نظام از جمله نظامیان، شهروندان و علمای دین را خواستار می شود.
القرضاوی در خطبه های نماز جمعه دیروز دوحه هم اظهار داشت: البوطی بدون آن که هدایت شود، از دنیا رفت و با نادیده گرفتن دعوت خود برای کشتن افرادی نظیر علامه بوطی، ادعا کرد: "او دوست من بود و با آن که آرزو داشتم خدا هدایتش کند، اما بی آن که هدایت شود از دنیا رفت"!
القرضاوی ضمن انتقاد از بوطی به دلیل حمایت از بشار اسد ، نظام قانونی سوریه را "جنایتکار" توصیف کرد.
وی همچنین دولت بشار اسد را به قتل البوطی به منظور مخدوش کردن چهره اهل تسنن و معارضان مسلح متهم کرد و ضمن تردید در انتحاری بودن حمله به آن شهید، مدعی شد که وی با شلیک گلوله از راه دور با دقت زیاد و به دست مجموعه ای از اقشار مختلف سوریه کشته شده است تا به این ترتیب آراء عمومی داخل و خارج سوریه در فهم حقیقت دچار اشتباه شوند.
علامه البوطی عالم دینی 83 ساله پنجشنبه شب 21 مارس 2013 هنگامی که مانند همیشه مشغول تدریس علوم دینی بود، در حادثه انفجار انتحاری مسجد الایمان در منطقه حی المزرعه در شمال دمشق به همراه 42 تن دیگر ازجمله نوه خودش به درجه شهادت نائل آمد. در این حادثه طبق آمار وزارت بهداشت سوریه  84 تن نیز مجروح شدند.
آن علامه شهید از مخالفان به کارگرفتن خشونت برای اصلاحات بود که در همین زمینه و در پی جدال با برخی جریان های سیاسی با ماهیت های اسلامی و بخصوص برای مقابله با وهابیت در سال 1993 کتابی به نام "جهاد در اسلام" به نگارش درآورد که موجب سرازیر شدن موج اهانت و تکفیر به سوی او شد و در نهایت نیز به شهادتش منجر گردید.
بعد از کشتار الحوله توسط گروهک های تروریستی علامه البوطی در یکی از خطبه هایش گفت: سوریه در مقابل تروریست های وهابی و افراط تکفیری ها خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد با بدعت های خود به جامعه مسلمان و آگاه سوریه ضربه بزنند.
علامه البوطی در ادامه خاطرنشان کرده بود که افراطی گری در کشوری می تواند رواج یابد که فاقد آگاهی و پایبندی به ضوابط است، اما ملت سوریه یک خانواده اند که در این سرزمین مبارک باهم زندگی می کنند و دشمنان توطئه گر هرگز نخواهند توانست میان گروه ها و مذاهب مختلف آن تفرقه ایجاد کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها