شبکه های مخالف، در محاصرۀ هواداران مرسی

شبکه های مخالف، در محاصرۀ هواداران مرسی
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 09:27

صدها تن از هواداران و اعضای گروه های سلفی طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور مصر، با محاصره ساختمان شبکه های تلویزیونی مخالفان، در مقابل آن تحصن کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، اعضا و هواداران گروه های اسلامگرای هم‌پیمان محمد مرسی، رئیس جمهور اخوانی مصر، شهرک رسانه ای قاهره را که ساختمان ده ها شبکه تلویزیونی و ماهواره ای مصر در آن قرار دارد به محاصره خود درآورده و در مقابل درب ورودی آن تحصن کردند.
"احمد امبابی"، تهیه کننده مصری در این باره اظهار داشت: صدها تن از اعضای احزاب اسلامگرا، در مقابل ساختامن رسانه ها واقع در شهرک ششم اکتبر قاهره تحصن و درهای آن را با استفاده از دیوارهای سنگی و موانع آهنی بسته و از ورود خروج کارکنان این شهرک و مهمانان برنامه های گفتگومحور، جلوگیری کردند.
به گفته این فعال رسانه، اقدام مذکور به لغو بسیاری از برنامه های زنده شبکه های مخالف مرسی خواهد انجامید.
یادآور می شود به دنبال درگیری های خشونت بار روز جمعه در مقابل ساختمان مرکزی جماعت اخوان المسلمین در محله مرفه نشین المقطم در قاهره، فعالان اسلامگرا در صفحات طرفدار اخوان المسلمین در پایگاه های اجتماعی، خواستار حمله به شهرک رسانه ای و نابودی شبکه های مخالف مرسی شدند.
اگرچه اخوان المسلمین هر گونه مشارکت در این فراخوان را رد کرده است، اما معترضان در آخرین ساعات شب گذشته، در پاسخ به این فراخوان در مقابل شهرک رسانه ای قاهره تحصن کردند.
"ایمن عطیه"، مدیر بخش خبرنگاران در شبکه مصری سی بی سی که مانند سایر شبکه های واقع در این شهرک در محاصره طرفداران مرسی درآمده است، در این باره گفت: شهرک رسانه ای، کاملا در محاصره است و هیچ گونه ورود و خروجی به آن صورت نمی گیرد.
وی تأکید کرد: نیروهای امنیتی مستقر در شهرک، از بیم حمله اسلامگرایان به داخل، درهای ورودی آن را به طور کامل بسته اند.
"عاصم عبدالماجد"، عضو شورای مرکزی حزب سلفی "جماعت اسلامی" با حضور در میان تحصن کنندگان در این باره اظهار داشت: تظاهرکنندگان با هدف اعلام اعتراض به نقش پلید رسانه ها در فتنه انگیزی در مصر، در اینجا حضور یافته اند.
وی در ادامه با "مجرم" معرفی کردن شورای مخالفان مرسی موسوم به "جبهه نجات ملی" افزود: امروز هدف براداران، این تحصن است و انشاء الله در آینده اهداف ما توسعه خواهد یافت.
یادآور می شود روز جمعه گذشته مخالفان مرسی در اعتراض به دخالت های سران اخوان المسلمین در امور کشور، نابسامانی وضعیت اقتصادی، عمل نکردن مرسی به وعده هایش و سلطه طلبی اخوان المسلمین در مقابل ساختمان مرکزی این جماعت در محله المقطم قاهره تظاهرات کردند که به درگیری هواداران مرسی با مخالفان انجامید.
شماری از شخصیت های سلفی طرفدار اخوان المسلمین و محمد مرسی نیز به تلافی اعتراضات اخیر، اقدام به افشای آدرس محل زندگی سران مخالفان کرده اند که به باور ناظران زمینه را برای برخوردهای خیابانی بیشتر و تهدید جانی سران و شخصیت های مخالف فراهم می نماید.
یادآور می شود، از زمان روی کار آمدن محمد مرسی، رئیس جمهور اخوانی مصر در ژوئن سال گذشته تاکنون، مردم آن کشور در اعتراض به عملکرد و سیاست های وی به 30 دفتر این جماعت حمله کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها