هجوم معترضان به ساختمان وزارت کشور اردن

هجوم معترضان به ساختمان وزارت کشور اردن
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 10:44

طرفداران دولت اردن يكشنبه شب با پرتاب سنگ به سوي عشاير تظاهركننده و افرادي از گروه اخوان المسلمين (بزرگترين گروه مخالف رژيم حاكم) كه در صدد ورود به ميدان جمال عبدالناصر بودند، پایتخت اردن را متشنج کردند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شكبه خبري العالم، تظاهركنندگان با اعتراض به مقامات دولتي، خواهان تغييرات و اجراي اصلاحات در زمينه هاي مختلف بودند كه محدود شدن اختيارات عبدالله دوم شاه اردن يكي از آن موارد بود.

منابع امنيتي اعلام كردند كه تعدادي از تظاهركنندگان و ماموران امنيتي مورد حملات پراكنده اما سطحي قرار گرفتند، به گونه اي كه پليس مجبور شد با اعلام بي طرفي از برخورد با كساني كه مخالفان آنان را "اراذل و اوباش" توصيف مي كنند، خودداري كند.

فريادهايي نيز مبني برانتقاد مستقيم از شخص اول دولت شنيده مي شد. تظاهركنندگان هم چنين اظهارات منسوب به عبدالله شاه اردن در مجله آمريكايي "اتلانتيك" (كه در آن به صراحت از محمد مرسي رئيس جمهوري مصر، بشار اسد رئيس جمهوري سوريه و رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و گروه هاي اسلامگرای مخالف دولت اردن انتقاد شده است) را مورد اعتراض قرار دادند.

به دنبال این ناآرامی ها، معترضان قصد حرکت به سوی ساختمان وزارت کشور و ورود به آن را داشتند که مقامات دولتي طرح امنيتي مبني بر مسدود كردن خيابانهاي اصلي پايتخت و ممنوعيت ورود به چندين نقطه در محدوده وزارت كشور را به اجرا گذاشتند و اين امر بروز مشکلاتی در عبور و مرور را موجب شد.

"معاذ الخوالده " يكي از رهبران جنبش عشايري و اسلام خواه شهر المفرق گفت: ما تا تحقق اصلاحات مورد نظر به اعتراضات ادامه مي دهيم و خواهان بازگرداندن اختيارات مردم هستيم كه رژيم آن را سلب كرده  است.

وي افزود: ما مي خواهيم ملت دولت را انتخاب كند و از فساد شايع در بخش هاي مختلف دولت جلوگيري كنيم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها