لغو همایش پزشکان بدون مرز در بحرین

لغو همایش پزشکان بدون مرز در بحرین
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 11:59

سازمان پزشکان بدون مرز، نشست خود در بحرین را به علت عدم ارائه تضمین از سوی دولت آن کشور برای دادن آزادی بیان به شرکت کنندگان، لغو می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم پس از یک سال مذاکره با مقامات بحرینی درباره ارائه تضمین ها پیرامون آزادی بیان در کنفرانس درباره اخلاق در حرفه پزشکی، و همزمان با ناآرامی های سیاسی در آن کشور اتخاذ شد.
این سازمان همچنین افزود: وضعیت بحرین به گونه ای است که متخصصان بی طرف بین المللی، رغبتی به بررسی اخلاق در حرفه پزشکی در آن کشور ندارند.
یادآور می شود نهادهای بین المللی به علت اقدام نظام آل خلیفه در صدور احکام حبس علیه پزشکان به علت مداوای مجروحان در هنگام انقلاب 14 فوریه 2011، به شدت از آن کشور انتقاد کرده اند.

در همین راستا، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین نیز نظام آل خلیفه را به ادامه سیاست سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در کشور متهم و تأکید کرد: سرکوب، کشتار و زندانی کردن مردم هرگز نمی تواند هزاران تن از مردم را از ادامه مبارزه برای دستیابی به خواسته هایشان بازدارد.
شیخ علی سلمان، در تظاهراتی که در مقابل منزل نبیل رجب فعال حقوق بشری بحرین در منطقه الدراز، برگزار شد تأکید کرد: این سرکوب، تظاهرکنندگان را به اصرار بیشتر بر خواسته هایشان ترغیب خواهد کرد.
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خاطرنشان کرد: ایمان ملت بحرین به ضرورت تحقق عدالت باعث شده است که با تمام توان در چارچوب مبارزات مسالمت آمیز، به انقلاب خود تا زمان دستیابی به اهدافشان، ادامه دهند.
شیخ علی سلمان، با ذکر نمونه هایی از نمادهای انقلابی ملت بحرین در زمینه شکستن دیوار خوف از نظام دیکتاتوری و استبداد، اظهار داشت: مردم بحرین امروزه از هیچ کدام از ابزارهای سرکوب اعم از گلوله، تانک، گاز اشک آور، اخراج از کار، محاصره و ... باکی ندارند. زیرا همه این روش ها ناکارآمدی خودشان را به اثبات رسانده اند. اگر گلوله ای به سوی مردم شلیک شود و یکی از آنها را به قتل برساند، اما هزاران نفر دیگر با نداشتن خوف از کشته شدن باز هم در مقابل گلوله ها ایستادگی کنند، این گلوله دیگر چه ارزشی دارد؟
وی افزود: ظلم رسانه های و جانبداری آن باعث شده است بسیاری از نمادها و جانفشانی های ملت بحرین نادیده گرفته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها