هشدار در مورد تخریب کتابخانه مکه مکرمه

هشدار در مورد تخریب کتابخانه مکه مکرمه
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 12:59

عضو هیات علما و مرکز فقه اسلامی عربستان سعودی نسبت به تخریب کتابخانه مکه مکرمه هشدار داد و از بین رفتن آن را "محو بزرگترین شاهد تاریخ اسلامی" و "خدشه دار شدن احساسات همه مسلمانان" دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالوهاب ابو سلیمان" افزود: محلی که کتابخانه مکه در آن بنا شده، همان مکان تولد پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) است.

عضو هیات علمای عربستان افزود: تلاش برای از بین بردن  کتابخانه مکه، نتایج بسیار وخیم و واکنش هایی را در محافل مسلمانان به دنبال خواهد داشت و دشنامی تاریخی است که نسل به نسل آن را با خود حمل می کند.
ابو سلیمان هفته گذشته در مراسم بزرگداشت خود در مدینه منوره، خواستار حفظ فرهنگ امت و تلاش برای مصون ماندن آن از گزند حوادث شد.
وی بر ضرورت حفظ کتابخانه مکه مکرمه و جایگاه تاریخی آن تاکید کرد و گفت: این محل باید به  منبری جهانی و اسلامی تبدیل شود تا ارزش علمی و جهانی آن برای همگان تبیین گردد.

به گفتۀ وی، آثار تاریخی مکه شناسنامه حقیقی تمدن این امت طی قرن های گذشته و جایگاه شکل گیری علوم و معارف اسلامی است.
گفتنی است مقامات عربستان سعودی افزون بر شدت یافتن تنش ها و خشم مردمی نخبه های حجاز به  دلیل عملیات تخریب و لایروبی  که بیت الله الحرام و بسیاری از آثار تاریخ اسلامی مکه و مدینه منوره را هدف قرار داده، اخیرا با حملات انتقادی گسترده در جهان اسلام و غرب روبرو شده اند.
 

پربیننده ترین خبرها